شناسهٔ خبر: 76315748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان

رویکرد دولت، فرصت مهمی برای رفع کمبود فضاهای آموزشی در زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دولت چهاردهم و شخص رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش، عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش دارد که این نگاه، فرصت مهمی برای پیگیری مسائل مربوط به رفع کمبود فضاهای آموزشی، تجهیزات و ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح الله تاراسی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ایجرود با بیان اینکه آموزش‌وپرورش صرفا یک فرآیند اداری نیست، اظهار داشت: هرآنچه جامعه در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به آن نیاز دارد، باید امروز در آموزش‌وپرورش طراحی و اجرا شود و اگر به دنبال پایداری در مسیر توسعه هستیم، ناگزیر به داشتن نگاه ویژه و راهبردی به نظام تعلیم و تربیت خواهیم بود.

وی با اشاره به جایگاه شورای آموزش‌وپرورش، افزود: جلسات شورای آموزش‌وپرورش نشست‌های تشریفاتی یا صرفا اداری نیست، بلکه نهادی اثرگذار در سیاست‌گذاری، پشتیبانی از نظام تحول و رفع موانع آموزش‌وپرورش است و زمانی اثربخش خواهد بود که مصوبات آن دقیق، زمان‌دار و همراه با تقسیم مسئولیت مشخص میان دستگاه‌ها باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با تأکید بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در پیشبرد امور مربوط به آموزش و پرورش، ‌خاطرنشان کرد: اگر هر حوزه مسئولیت بخشی از کار را بپذیرد، بسیاری از موانع مزمن آموزش‌وپرورش در مرکز استان، شهرستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار قابل رفع خواهد بود.

تاراسی کمبود فضاهای آموزشی و تجهیزات را از چالش‌های جدی دانست و گفت: انتظار داریم فرمانداری‌ها و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با نگاه حمایتی، پیگیر تأمین اعتبارات باشند تا در سال‌های آینده شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

وی با تأکید بر نقش هنرستان‌ها در توسعه اشتغال و مهارت‌آموزی افزود: تجهیز هنرستان‌ها نیازمند ورود جدی صنایع و استفاده هدفمند از اعتبارات شهرستانی است، چراکه هرچه دانش‌آموزان بیشتری جذب هنرستان‌ها شوند، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در شهرستان‌ها تقویت خواهد شد.

تاراسی در ادامه به برنامه‌های کیفیت‌بخشی آموزشی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «توانا» در دوره ابتدایی، اجتماعات یادگیری معلمان، سفرهای یادگیری و برنامه‌های توانمندسازی حرفه‌ای معلمان در دوره متوسطه از جمله اقداماتی است که با هدف ارتقای کیفیت آموزشی، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، دنبال می‌شود.

وی تأکید کرد: رفع ضعف‌های پایه‌ای دانش‌آموزان در دوره ابتدایی به‌ویژه در دروس اصلی، نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت تحصیلی آنان در مقاطع بالاتر دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با قدردانی از همراهی مسئولان شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی، اعتمادسازی اجتماعی و مشارکت واقعی دستگاه‌ها و اولیا می‌توان مسیر توسعه متوازن، عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت را هموار کرد.