به گزارش ایرنا، این فرودگاه با بیش از ۷۰ سال، مساحتی حدود ۸۵ هکتار و طول باند آن هم حدود ۲ هزار و ۳۰۰ متر است و زمان ساخت آن طبق اسناد موجود به سال ۱۳۳۳ باز می گردد که جزو قدیمی ترین فرودگاه های مازندران و کشور محسوب می شود منتهی چند سالی است که از این ظرفیت منحصر به فرد به خاطر برخی وجود مشکلاتی نظیر ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و مسیر پروازی استفاده نمی شود.
طبق مستندات موجود یک مجتمع رفاهی، اقامتی و پذیرایی مرتفع در سال ۱۳۸۵ بدون استعلام از فرودگاه نوشهر واقع در حوزه جغرافیایی چالوس و با مجوز از شهردار وقت بنا به گفته مسوولان فرودگاه در مسیر قیف پروازی ضلع غربی فرودگاه نوشهر ساخته شد که این بنای مزاحم حدود ۷۵۰ متر از طول باند را بدون استفاده کرد به گونه ای که نشست و برخاست هواپیماها را دچار مشکل کرده است.
چالش های فرودگاه نوشهر ، موضوع جدیدی نیست که برای مسوولان تازگی داشته باشد ، سال ها پرونده تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز در حریم این فرودگاه در ادارات مرتبط خاک می خورد که گویا عزم و اراده جدی برای رفع موانع و ایمن سازی پروازها در این شهرستان گردشگر پذیر غرب مازندران وجود ندارد.
بارها خلبانان هواپیما ها برای نشست و برخاست در فرودگاه با کوچک ترین شرایط نامساعد جوی یا فرود در ضلع غربی فرودگاه در میانه آسمان و زمین سرگردان می شدند و چه بسا به علت محدودیت دید و وجود موانع دوباره به فرودگاه مبدا بر می گشتند که با موجی از نارضایتی مسافران همراه بود.

در این پیوند فرماندار نوشهر گفت : برابر اسناد موجود ، موضوع پیگیری رفع موانع و محدودیت های پروازی فرودگاه نوشهر مربوط به سه دهه می شود.
شاهرخ جهانشاهی روز گذشته در آیین معارفه سرپرست جدید فرودگاه نوشهر افزود : یکی از دلایل موافقت با تغییر مدیریت و پذیرفتن مدیر جدید این مجموعه پیگیری مجدانه این موضوع و تحقق خواسته های چندین ساله مردم، مسافران و گردشگران این خطه غربی بوده است.
وی با اشاره به برخورداری نوشهر از موقعیت های ممتازی نظیر بندر ، گمرک ، همسایگی با دریای خزر ، جنگل های هیرکانی و صدها اثر تاریخی و جاذبه طبیعی دیگر ، یاد آور شد : به خاطر برخورداری از این مزیت های الهی خیلی از فعالان اقتصادی شوق به سرمایه گذاری در این خطه گردشگرپذیر دارند نمونه آن هتل ۳۰ طبقه آراز به عنوان بزرگ ترین مرکز اقامتی در کشور مصداق بارزی از این ادعا است.
فرماندار نوشهر گفت : به هر شکل با توجه به شلوِغی و حادثه ساز بودن جاده های منتهی به مازندران نظیر کندوان ،،بنابراین مسافران و گردشگران به ویژه گردشگران خارجی تمایل دارند از طریق ناوگان حمل و نقل هوایی در اوج آرامش و سفری کوتاه و ایمن داشته باشند و این خواسته مردم از مسوولان است.
جهانشاهی با اظهار آنکه استاندار مازندران میدانی به این موضوع ورود پیدا کرده است ، افزود : طی ۲ ماه پیش بازدیدی از بناهای غیر مجاز مزاحم در ضلع غربی فرودگاه واقع در چالوس و ضلع شرقی باند فرودگاه داشتند و باجدیت پیگیر رفع این چالش هستند.
وی گفت : در ضلع شرقی فرودگاه هم موانعی وجود دارد و نامه نگاری هایی هم با مسوولان اردوگاه شهید رسولی شده و به هر شکل همه این موانع باید در این دولت در سایه وفاق و همدلی بر طرف شود.
فرماندار نوشهر تاکید کرد: دریافت مجوز مرز هوایی از دیگر خواسته هایی بوده که منوط به رفع موانع پروازی بوده و نباید دیگر رفع این موانع مشمول زمان شود.
کارشناسان معتقدند که وجود راه های زمینی، دریایی و هوایی یا به عبارتی حمل و نقل ترکیبی می تواند بسترساز توزیع سود گردشگری در جای جای مازندران باشد و این استان را به مثابه یک کلانشهر گردشگرپذیر در دسترس گردشگران خارجی قرار دهد اما برقرار نبودن پروازهای مستقیم خارجی در فرودگاهای غربی این استان، طی سال های اخیر متاسفانه باعث شده تا سیمای گردشگری مازندران را برای گردشگران خارجی خدشه دار کند.
برابر گزارش ها ، در سال های گذشته پروازهایی در مسیر رفت و برگشت شیراز ، بندر عباس ، اهواز ، تهران و کیش در فرودگاه نوشهر برقرار بود اما هم اکنون هفتگی در روزهای پنجشنبه و دوشنبه در مسیرهای رفت و برگشت نوشهر - مشهد با هواپیمای کاسپین در این فرودگاه برقرار است .
شهرستان نوشهر با برخورداری از نقاط شهری کجور ،پول و نوشهر و حدود ۱۴۰ نقطه روستایی با داشتن مواهب طبیعی ،جاذبه های گردشگری و تاریخی از دیرباز تاکنون پذیرای میلیون ها مسافر داخلی و خارجی بوده است.