به گزارش ایرنا، شهرام محمدی اطاقسرایی شامگاه چهارشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید فرودگاه نوشهر افزود: درضلع غربی و شرقی باند فرودگاه نوشهر موانعی وجود دارد که متاسفانه نشست و برخاست هواپیما ها را به ویژه در زمان نامساعد جوی دچار مشکل کرده است.
وی اظهار کرد : از زمان عهده دار شدن چنین مسوولیتی تمام تلاش ها، برنامه ریزی و اقدام برای حذف موانع پروازی و مزاحمت های پیرامون فرودگاه بوده که به شکلی می توان گفت که این وضعیت ایمنی پروازها هم گاهی ممکن است تحت تاثیر قرار دهد.

طبق مستندات موجود یک مجتمع رفاهی، اقامتی و پذیرایی مرتفع در سال ۱۳۸۵ بدون استعلام از فرودگاه نوشهر و با مجوز از شهردار وقت بنا به گفته مسوولان فرودگاه در مسیر قیف پروازی ضلع غربی فرودگاه نوشهر ساخته شد که این بنای مزاحم حدود ۷۵۰ متر از طول باند را بدون استفاده کرد به گونه ای که نشست و برخاست هواپیماها را دچار مشکل کرده است
سرپرست اداره کل فرودگاه های مازندران گفت : اگر چه بخشی از طبقات این مجتمع با حکم قضایی و حتی دکل های مخابراتی در ضلع شرقی این فرودگاه تخریب و برچیده شد اما این اقدامات کافی نیست.
محمدی اطاقسرایی افزود : زمانی در فرودگاه نوشهر پروازهایی چون در مسیر رفت و برگشت کیش، قشم، شیراز، بندرعباس، اهواز و تهران برقرار بود اما علت اصلی دوام نداشتن این پروازها به خاطر این موانع و ایمن نبودن پروازها بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد : هم اینک عزم و اراده ای که از سوی مسوولان امر به ویژه استاندار و فرمانداران ۲ شهرستان نوشهر و چالوس دیده شده این امید را در دل ها زنده کرده که این موانع برطرف شود و در ادامه هم در پی دریافت مجوز مرز هوایی برای برقراری پروازهای خارجی باشیم.
سرپرست اداره کل فرودگاه های مازندران گفت: فرودگاه نوشهر به عنوان یک سرمایه ملی و زیرساخت همانطوری که در آتش سوزی جنگل الیت شاهد نشست و برخاست ناوگان هوایی برای اطفای حریق بودیم امروز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به لحاظ رفع موانع و توسعه فرودگاه های مازندران مشکلی در هیچ زمینه حتی اعتباری ندارد.
در این ایین از خدمات چهارساله سیدمرتضی حسینی مدیرپیشین فرودگاه نوشهر قدردانی و محمد باقر نژاد هم به عنوان سرپرست جدید فرودگاه شهدای نوشهر معرفی شد.
این فرودگاه با بیش از ۷۰ سال، مساحتی حدود ۸۵ هکتار و طول باند آن هم حدود ۲ هزار و ۳۰۰ متر است و زمان ساخت آن طبق اسناد موجود به سال ۱۳۳۳ باز می گردد که جزو قدیمی ترین فرودگاه های مازندران و کشور محسوب می شود منتهی چند سالی است که از این ظرفیت منحصر به فرد به خاطر برخی وجود مشکلاتی نظیر ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و مسیر پروازی استفاده نمی شود و در زمان حاضر هفتگی یک پرواز در مسیر رفت و برگشت مشهد در این فرودگاه برقرار است.
غرب مازندران به ویژه نوشهر به خاطر برخورداری از موقعیت های ممتازی چون وجود قلل مخروطی شکل، احاطه شدن در میان جنگل های سرسبز بیش از ۴۰ میلیون ساله هیرکانی و دریای خزر، بوستان های جنگلی، موزه های تاریخی، همجواری با آزاد راه تهران - شمال، داشتن بندر، گمرک، دانشگاه علوم دریایی و صدها مورد دیگر جاذبه گردشگری از دیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها گردشگر داخلی و مسافر بوده و به خاطر در اختیار داشتن این ظرفیت ها، چنین زیرساختی در آن زمان بر حسب ضرورت در این خطه گردشگرپذیر استان ایجاد شده است.
از دیدگاه کارشناسان، امروزه زیرساخت های فرودگاهی در هر نقطه ای از کشور می تواند بستر ساز توسعه و تحول اقتصادی در همه بخش ها باشد و به دنبال آن سرمایه گذاران را به آن نقطه گرایش دهد و در نتیجه با تحولات اقتصادی در تمامی بخش ها همراه باشد و زندگی مردمان آن سرزمین را شکوفا سازد.