شناسهٔ خبر: 76216054 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

آمار تکان دهنده حوادث موتورسیکلت در پایتخت: ۲۴۶ فوتی در ۸ ماه

رییس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع ۱۴۲ فقره فوت موتورسواران در بزرگراه های پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۴ خبر داد. در همین مدت، حدود یک و نیم میلیون تخلف مربوط به عدم استفاده از کلاه ایمنی اعمال قانون شده است.

صاحب‌خبر - آمار تکان دهنده حوادث موتورسیکلت در پایتخت: ۲۴۶ فوتی در ۸ ماه
تین نیوز |

پلیس راهور تهران اعلام کرد آمار حوادث موتورسیکلت از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۲۶ هزار فقره رسیده که منجر به ۲۴۶ فوتی شده است. ۱۴۲ نفر از این قربانیان در بزرگراه ها جان باخته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ سجاد خسروی با اشاره به بررسی وضعیت تردد موتورسیکلت سواران در معابر بزرگراهی پایتخت، اظهار کرد: مطابق ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، تمامی قوانین و مقررات حمل ونقل و عبور و مرور برای موتورسیکلت ها نیز لازم الاجراست.

وی افزود: براساس بند ۹۲ ماده ۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، موتورسیکلت وسیله ای برای حمل انسان دارای نیروی محرکه است و کوچک بودن یا پایین بودن حجم موتور، هیچ گونه معافیتی در رعایت قوانین ایجاد نمی کند. همچنین مطابق ماده ۲۶ آیین نامه، رانندگی با هر نوع موتورسیکلت مستلزم داشتن گواهینامه است.

رییس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ میزان حوادث مربوط به موتورسواران از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون را بیش از ۲۶ هزار فقره اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، حدود ۱۲ هزار فقره منجر به جرح و ۲۴۶ فقره منجر به فوت شده است.

به گفته این مسئول، از میان این تعداد فوتی، ۱۴۲ مورد در معابر بزرگراهی، ۹۱ فقره در خیابان های اصلی، ۶ فقره در تونل ها و هفت فقره در خیابان های فرعی رخ داده است. همچنین ۱۳ فقره از تصادفات فوتی در خطوط ویژه تردد اتوبوس به وقوع پیوسته است.

سرهنگ خسروی با اشاره به برخوردهای پلیس با تخلفات موتورسواران اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تخلف کلاه ایمنی، ۶۰۰ هزار تخلف عبور از محل ممنوع، ۲۸۲ هزار تخلف توقف در پیاده رو و بیش از ۴۰۰ هزار تخلف مربوط به پلاک اعمال قانون شده است.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از کلاه ایمنی یادآور شد: «کلاه ایمنی، کلاه زندگی است» او از موتورسواران خواست حتی برای مسیرهای کوتاه بدون کلاه ایمنی تردد نکنند و از ورود با موتورسیکلت به بزرگراه ها و تونل ها خودداری کنند، زیرا این معابر اساساً برای تردد موتورسیکلت طراحی نشده و ایمنی در آن ها برای موتورسواران پایین و غیرقابل تضمین است.