شفقنا – نتایج یک نظرسنجی معتبر نشان میدهد که خانوارهای بریتانیایی ماه گذشته با سریعترین سرعت در تقریباً پنج سال گذشته، هزینههای خود را کاهش دادند، و خرید کریسمس را نیز به تعویق انداختند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، بارکلیز با افزودن به نگرانیها مبنی بر اینکه عدم قطعیت پیرامون بودجه به کاهش اعتماد مصرفکننده کمک کرده است، اعلام کرد که هزینهکردهای کارتی در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش یافته است – بزرگترین کاهش از فوریه ۲۰۲۱.
این بانک اعلام کرد که خردهفروشان همچنان شلوغترین روز سال خود را در جمعه سیاه تجربه کردهاند و حجم تراکنشها ۶۲.۵ درصد بیشتر از میانگین روزانه در سال ۲۰۲۵ بوده است.
با این حال، کنسرسیوم خردهفروشی بریتانیا و شرکت مشاوره کیپیامجی دریافتند که افزایش فروش معمول جمعه سیاه امسال به دلیل «اضطراب» خریداران، بسیار کمتر بوده است.
جمعه سیاه به یک دوره تجاری کلیدی برای خردهفروشان تبدیل شده است، آغاز فصل خرید کریسمس را آغاز کرده و به فروشگاهها بینش اولیهای از تمایل مشتریانشان برای خرج کردن میدهد.
کنسرسیوم خردهفروشی بریتانیا اعلام کرد که فروشها نسبت به نوامبر گذشته اندکی افزایش یافته است که دلیل آن افزایش هزینههای مواد غذایی بوده است.
فروش مواد غذایی ۳ درصد افزایش یافت؛ هرچند این افزایش کمتر از میانگین نرخ تورم، ۳.۶ درصد، بود.
طبق اعلام این نهاد، فروش سایر محصولات نسبت به سال گذشته تنها ۰.۱ درصد افزایش یافته است – که کمتر از میانگین ۱۲ ماهه ۱.۶ درصدی است.
احزاب مخالف، ریچل ریوز را به خاطر آسیب رساندن به اعتماد مصرفکننده سرزنش کردهاند. وزیر دارایی مدتهاست تحت فشار قرار گرفته است تا تغییرات نرخهای کسبوکار را بررسی کند، که به گفته خردهفروشان متوسط به آنها ضربه سختی خواهد زد.
این مطالعه نشان داد که اعتماد به اقتصاد در ماه نوامبر «ضعیف» باقی مانده است، در حالی که اعتماد مصرفکنندگان به امور مالی خود اندکی بهبود یافته است.
انتظار میرود کندشدن رشد اقتصادی، افزایش بیکاری و مشکلاتی که خردهفروشان با آن مواجه هستند، بانک انگلستان را وادار کند تا در جلسه کمیته سیاستگذاری خود در اواخر این ماه، نرخ بهره را از ۴ درصد به ۳.۷۵ درصد کاهش دهد.
بارکلیز اعلام کرد که در آمار ماه نوامبر، اخبار بهتری برای آژانسهای مسافرتی وجود دارد که از افزایش فروش جمعه سیاه با ۱۰.۷ درصد افزایش، بهرهمند شدند. خدمات پخش آنلاین و اشتراکها به لطف سریالهای پرطرفداری مانند «چیزهای عجیب و غریب» از نتفلیکس و «پلاریبوس» از اپلتیوی ۳.۵ درصد افزایش یافت.
انجمن خردهفروشی بریتانیا اعلام کرد که لوازم خانگی و روکش مبلمان به خوبی فروش رفتهاند، زیرا خانوادهها آماده میزبانی از دوستان و خانواده در طول فصل جشنها هستند. فروش مُد به دلیل نیمه اول نوامبر که هوا معتدل بود و تقاضا برای لباسهای زمستانی را کاهش داد، عقب مانده است.
این خبر را اینجا ببینید.