شناسهٔ خبر: 76098534 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

کارگاه آموزشی «ارتباط مؤثر با دانشجو و شناسایی سرنخ‌ها و علائم خطر در رفتارهای خودآسیب‌رسان»

در راستای ارتقای مهارت‌های ارتباطی اساتید و افزایش آگاهی نسبت به نشانه‌های اولیه رفتارهای پرخطر در میان دانشجویان، کارگاه آموزشی «ارتباط مؤثر با دانشجو و شناسایی سرنخ‌ها و علائم خطر در رفتارهای خودآسیب‌رسان» برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا سبزوار/ در این کارگاه که با هدف ارتقای توانمندی اساتید و کارکنان در شناسایی رفتارهای پرخطر و مهارت‌افزایی در ارتباط حمایتی با دانشجویان مورخ ۱۲ آذرماه برگزار شد، علیکی کارشناس سلامت روان و مدرس کارگاه، به تشریح نشانه‌های اولیه رفتارهای خودآسیب‌رسان، عوامل زمینه‌ساز و راهکارهای مداخله‌ی فوری پرداخت.

علیکی در ادامه تأکید کرد: دانشجویان به‌عنوان قشر جوان و پرتلاطم، گاه با فشارهای روانی، تحصیلی و اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و لازم است اساتید و مسئولان دانشگاه نسبت به تغییرات رفتاری و هشدارهای اولیه حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از برنامه، موضوعاتی مانند راهکارهای ارتباط مؤثر، گوش‌دادن فعال، شیوه ارجاع دانشجو به مراکز مشاوره، اصول گفت‌وگوی حمایتی، و ملاحظات اخلاقی در برخورد با دانشجویان در معرض خطر را مورد بحث قرار داد.

کارگاه آموزشی «ارتباط مؤثر با دانشجو و شناسایی سرنخ‌ها و علائم خطر در رفتارهای خودآسیب‌رسان»

کارگاه آموزشی «ارتباط مؤثر با دانشجو و شناسایی سرنخ‌ها و علائم خطر در رفتارهای خودآسیب‌رسان»

کارگاه آموزشی «ارتباط مؤثر با دانشجو و شناسایی سرنخ‌ها و علائم خطر در رفتارهای خودآسیب‌رسان»

کارگاه آموزشی «ارتباط مؤثر با دانشجو و شناسایی سرنخ‌ها و علائم خطر در رفتارهای خودآسیب‌رسان»