شناسهٔ خبر: 76012502 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بخش گسترده‌ای از توسعه بازی Let It Die: Inferno هوش مصنوعی بوده است

صاحب‌خبر -

ناشر بازی Let It Die: Inferno با انتشار اطلاعات جدید در صفحه استیم این اثر اعلام کرد که بخش قابل توجهی از عناصر بازی با هوش مصنوعی تولید شده است. شرکت GungHo Interactive توضیح داده که برخی از صداهای داخل بازی، موسیقی و حتی گرافیک Let It Die: Inferno به وسیله هوش مصنوعی یا به اصطلاح "AI generated content" ساخته شده و سپس توسط تیم انسانی ویرایش و اصلاح شده‌اند. این موضوع به خصوص شامل بخش‌هایی مانند تکسچرهای تابلوهای پس‌زمینه، تصویرسازی صفحات رکورد، ویدیوهای InfoCast و حتی بخشی از موسیقی و صداهای بازی می‌شود.

بر اساس قوانین جدید استیم، همه سازندگان موظف هستند در صورت استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای بازی، این موضوع را به صورت شفاف اعلام کنند. ناشر ژاپنی Super Trick که توسعه Let It Die: Inferno را برعهده داشته، در اطلاعیه خود گفته که جز بخش‌هایی که توسط تیم آن‌ها ویرایش شده، باقی بخش‌ها صرفا با هوش مصنوعی تولید شده است.

در حالی که استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها پدیده تازه‌ای نیست و آثاری مانند Call of Duty هم پیش‌تر از این فناوری بهره برده‌اند، اما به نظر می‌رسد میزان اتکا به هوش مصنوعی در این پروژه بسیار چشمگیر بوده است. این موضوع بحث‌هایی را میان طرفداران و مخاطبان در مورد ارزش پرداخت هزینه برای یک بازی با دارایی‌های هنری و صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

باید دید واکنش جامعه پلیرها به این رویکرد جدید به چه سمت و سویی خواهد رفت و آینده ساخت بازی‌ها به جهت هوش مصنوعی حرکت خواهد کرد یا توسعه‌دهندگان همچنان به تولید محتوای دیجیتالی صرف خلق آثار توسط نیروهای انسانی ادامه خواهند داد.