شناسهٔ خبر: 76000059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دانلود سریال بامداد خمار قسمت 7 (کامل و رایگان) با کیفیت عالی | قسمت هفتم سریال بامداد خمار

صاحب‌خبر -

سریال بامداد خمار (Drunkard Morning) سریالی تاریخی، درام، خانوادگی و عاشقانه به کارگردانی نرگس آبیار، نویسندگی حسین کیانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین ‌قاسمی در شبکه نمایش خانگی محصول سال 1404 است؛ سریال بامداد خمار، تازه‌ترین اثر نرگس آبیار و اقتباسی از رمان پرفروش فتانه حاج سید جوادی، با نگاهی متفاوت به یکی از شناخته‌شده‌ترین داستان‌های معاصر ایران ساخته شده است؛ مجموعه بامداد خمار با کابوس محبوبه (با بازی ترلان پروانه) آغاز می‌شود؛ در هیچ اثر سریالی و سینمایی نمی‌توان فیلم را با کابوس و رویای کاراکتر آغاز کرد زیرا مخاطب هنوز شناختی از کاراکترها ندارد، هرچند آن کاراکتر قهرمان داستان باشد؛ بیننده باید کابوس و رویا را با شخصیت فیلم تجربه کند و این تجربه از شناختی می‌آید که از پس شخصیت‌پردازی کاراکتر شکل گرفته و با همذات‌پنداری مخاطب همراه می‌شود؛ بنابراین شروع مجموعه کاملا از لحاظ تکنیکی، روایتی و فرمیک اشتباه است و کارگردان فرض را بر این گذاشته است که مخاطب محبوبه را می‌شناسد؛ داستان بامداد خمار در دو دوره زمانی روایت می‌شود؛ دوره اول مربوط به زمان حال (اوایل دهه 60) و همزمان با جنگ ایران و عراق است و دوره دوم که فلش‌بکی به خاطرات محبوبه کهن‌سال (با بازی احترام برومند) است در اواخر حکومت قاجار اتفاق می‌افتد؛ بحث فضاسازی را با زمان حال آغاز می‌کنیم؛ اجزای دکور فضاهای داخلی همه مربوط به ایران چهل سال قبل است؛ از کمدها و بوفه‌ها بگیر تا وسایل آشپزخانه‌ و حتی چمدان سودابه (برادرزاده محبوبه با بازی المیرا دهقانی) همه رنگ و بوی دهه 60 را می‌دهند؛ فضای بیرونی نیز به همین شکل است؛ نحوه لباس پوشیدن کاراکترها، ماشین‌ها، وسایل حمل و نقل، مغازه‌ها، حیاط، در و حتی زنگ خانه‌ها نیز نشان از مکانی می‌دهد که برای چندین دهه قبل است؛ اما فضا با دکور و تجهیزات ساخته نمی‌شود؛ برای فضاسازی نیازی به برقراری نسبت است، نسبتی میان کاراکترها و محیط؛ مشکل اساسی سریال بامداد خمار عدم نسبت شخصیت‌های داستان با محیط فیلم است؛ در واقع مکان شاید برای اوایل دهه 60 باشد اما کاراکترها مال آن زمان نیستند؛ در گفت‌و‌گوی میان محبوبه و سودابه اگر صدای آژیر خطر را از سکانس حذف کنیم، مخاطب خیال می‌کند که داستان در سال 1400 روایت می‌شود؛ اگرچه ساخت محیط با المان‌های مربوط به هر دوره زمانی، بسیار مهم است و مقدمه‌ فضاسازی محسوب می‌شود اما تا کاراکترها در دوره زمانی فیلم شخصیت‌پردازی نشوند، نمی‌توانند با محیط نسبت برقرار کنند تا فضای داستان شکل بگیرد؛ سریال بامداد خمار از دوشنبه 28 مهرماه سال 1404 پخش خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد؛