شناسهٔ خبر: 75949054 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بلاتکلیفی «بیمه تکمیلی» ۱۲ میلیون بازنشسته/ اختلاف‌نظر کانون بازنشستگان با شرکت‌های بیمه‌گر بر سر نرخ تعرفه‌های درمان

در حالی بیش از ۱۲ میلیون بازنشسته و خانواده‌هایشان از ابتدای آذر با قطع بیمه تکمیلی مواجه شده‌اند که به گفته عضو هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان تهران، اختلاف نظر کانون با شرکت‌های بیمه‌گر بر سر تعرفه‌های درمان، روند تمدید قرارداد جدید را متوقف کرده است.

صاحب‌خبر -

ناصر برهانی در گفت‌وگویی با اشاره به علت ماجرای قطع بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تا پایان آبان‌ اعتبار داشته و باید از ابتدای آذر قرارداد جدید با شرکت بیمه‌گر تمدید می‌شد، اما به دلیل بروز مشکلات پیش‌آمده از جمله افزایش نرخ تعرفه درمان، کانون عالی به دنبال انعقاد قرارداد جدید است زیرا همین مسئله موجب نگرانی گسترده بازنشستگان در کشور شده است.

برهانی در تشریح بیشتر گفت: سازمان تأمین اجتماعی، حدود هشت ماه است که بدهی خود به شرکت طرف قرارداد بیمه آتیه‌سازان حافظ را پرداخت نکرده است. حتی ۵۰ درصد سهمی که از خود بازنشستگان کسر شده را نیز پرداخت نکرده و این مسئله شرکت بیمه‌گر قبلی را در تنگنای مالی قرار داده است. علاوه بر این نیز، مبالغ مربوط به «بیمه عمر» بازنشستگان مربوط به بیمه ایران را نیز که ماهانه از حقوق آنان کسر شده، هنوز به شرکت بیمه‌گر پرداخت نکرده است.

برهانی در پاسخ به این پرسش که تعداد افرادی که با این چالش به دلیل قطعی بیمه تکمیلی مواجه هستند، چقدر است، اعلام کرد: حدود ۵ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش این بیمه تکمیلی بوده‌اند که همراه با همسران و فرزندانشان جمعیتی نزدیک به ۱۲ میلیون نفر را شامل می‌شود. این افراد تا پیش از قطع بیمه، تحت پوشش شرکت آتیه‌سازان حافظ بوده‌اند. البته کانون عالی بازنشستگان تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا قرارداد جدید منعقد شود.

این درحالیست که چندی پیش نیز شرکت آتیه‌سازان حافظ با آمادگی کامل منتظر انعقاد قرارداد جدید برای از سرگیری خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی است و در همین راستا نیز روابط عمومی این شرکت بیمه‌گر، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در مهلت قانونی قرارداد قبلی بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ‌گونه توقفی در ارائه خدمات رخ نداده و معرفی‌نامه‌های آنلاین تا آخرین لحظات قرارداد (ساعت ۲۴ روز ۳۰ آبان) صادر شده است.

این شرکت تأکید کرده که با تمامی زیرساخت‌های الکترونیک و شبکه گسترده مراکز درمانی طرف قرارداد و شعب و نمایندگی سراسر کشور، آماده از سرگیری کامل خدمات بر اساس توافق حاصل شده با کانون عالی تأمین اجتماعی است. در شرکت آتیه سازان حافظ تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا بر اساس توافق انجام شده با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در همان لحظه، کلیه خدمات بیمه تکمیلی درمان را فعال سازد تا بازنشستگان و خانواده‌های آنها بدون دغدغه از منظر جبران خسارت هزینه‌های درمان در قالب بیمه تکمیلی پیگیر امور درمانی خود شوند.