شناسهٔ خبر: 75837675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هشدار داد

با شکسته شدن حرمت فرهنگیان، نگاه دنیا به فرهنگ تغییر می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه با شکسته شدن حرمت فرهنگیان، نگاه دنیا به فرهنگ تغییر می‌کند، گفت: حکمرانی خوب مبتنی بر گوش شنوا است، قوانین نباید بهانه‌ای برای توقف کار باشد و حراست و ارزیابی باید همچون دو بال پرواز برای مدیران عمل کنند.

صاحب‌خبر -

فریدون کلبادی نژاد شنبه ۲۴ آبان در نشست گردهمایی مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش استان در محمودآباد با بیان اینکه دوران بایدها و نبایدها به پایان رسیده است، اظهار کرد: اگر قرار است در ماموریت خود موفق باشیم باید نگاه خود را تغییر دهیم.

وی با اعلام اینکه اگر نگاه حفاظتی و بازرسی به هم نزدیک باشد سیستم آموزش و پرورش تعالی خواهد یافت، افزود: بازرسان باید در برابر مشکلات فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا صبور باشند.

کلبادی نژاد با اشاره به اینکه امروزه حکمرانی خوب در گرو گوش شنوا و خوب شنیدن است، تصریح کرد: قوانین به این منظور نیست که کار خود را متوقف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه باید به مدیران مدارس نگاه حمایتی داشته باشیم، بیان کرد: اگر قرار است تعلیم و تربیت پیشرفت کند باید نگاه از بالا به پایین برطرف شود.

با شکسته شدن حرمت فرهنگیان، نگاه دنیا به فرهنگ تغییر می‌کند

کلبادی نژاد حراست و ارزیابی را دو بال پرواز مدیران و رؤسا برشمرد و گفت: دانش، نگرش و رفتار ما باید تغییر کند تا بتوانیم عملکرد خود را در ارزیابی ارتقا دهیم.

شعبانعلی رستمی معاون هماهنگی و رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران نیز با اعلام اینکه ارزیابی صورت می‌گیرد تا دستگاه‌های ما به سمت و سوی خوبی بروند، تصریح کرد: کارشناسان باید ایده‌های نو را تزریق کنند و در ارزیابی عملکرد اهل مطالعه و جمع آوری ایده‌های نو باشند تا بتوانند جایگاه گروه خود را افزایش داده و گام‌های درستی بردارند.

 وی با بیان اینکه هیچ ارزیابی بدون مشارکت واقعی و خلاقانه معلمان و کارشناسان موفق نخواهد بود، گفت: ارزیابی اگر می‌خواهد دردی را درمان کند، باید با درک متقابل، گفت‌وگو، شفافیت و همدلی باشد.

با شکسته شدن حرمت فرهنگیان، نگاه دنیا به فرهنگ تغییر می‌کند

رستمی با اشاره به اینکه کار معلم فقط تدریس نیست بلکه معلم یک ناظر دقیق، یک تحلیلگر قوی و یک کنشگر فعال در فضای مدرسه است، افزود: ما از همه معلمان و کارشناسان دعوت می‌کنیم که در راستای بهبود نظام ارزیابی، پیشنهادهای خود را به ما بدهند.

معاون هماهنگی و رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات می‌توانند در راستای افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی جامعه و مدرسه نقش برجسته‌ای داشته باشند.

انتهای پیام