شناسهٔ خبر: 75835414 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دسترسی غیرحضوری به ۶۰ خدمت پرکاربرد تامین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: ۶۰ خدمت پرکاربرد این سازمان از طریق نرم‌افزار «تأمین من» به صورت کاملا غیرحضوری در دسترس بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

نرم‌افزار «تأمین من» به‌عنوان برنامه کاربردی سازمان تأمین اجتماعی، با هدف ارائه خدمات غیرحضوری بر بستر تلفن همراه هوشمند و وب‌ طراحی شده است. این برنامه، در هر ساعت از شبانه‌روز دسترسی آسان و سریع به مجموعه‌ای از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی را برای بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران فراهم می‌کند.

این نرم‌افزار با محیطی ساده، کاربرپسند و امن برای انواع تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده و باعث کاهش مراجعات حضوری، صرفه‌جویی در زمان و افزایش رضایت مخاطبان شده است.

برای استفاده از این برنامه، کاربران باید ابتدا در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام کرده باشند. پس از آن، ورود به نرم‌افزار با کد ملی و رمز عبور امکان‌پذیر است و کاربران برای نصب آخرین نسخه نرم‌افزار تأمین من و دریافت راهنمایی بیشتر به نشانی my.tamin.ir مراجعه کنند.

بیمه‌شدگان در نرم افزار «تامین من» به مواردی از قبیل سوابق؛ مانند همه سوابق، اعلام سابقه، اعتراض به سوابق موجود یا امکاناتی همچون کمک هزینه دوران بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز و درخواست هزینه ازدواج و انعقاد قرارداد دانشجویی دسترسی خواهد داشت.

کارفرما نیز می‌تواند گزینه‌های استعلام بدهی کارگاه، مشاهده جزئیات گردش حساب بدهی را ملاحظه کند و مستمری‌بگیران هم به مواردی چون استعلام وضعیت مستمری، مشاهده حکم و فیش حقوقی و صدور گواهی حقوق در صفحه خود دسترسی می‌یابند.

همچنین خدماتی دیگر از قبیل مشاهده جواب آزمایش، سرویس اعلام حادثه، سرویس پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی، سرویس دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی و اضافه شدن بخش علت عدم استحقاق درمان در بخش نسخه الکترونیک، خدمات جدیدی هستند که در به‌روزرسانی نسخه جدید به خدمات برنامه کاربردی تلفن همراه «تأمین من» اضافه شده‌اند و با ارائه این خدمات در مجموع ۶۰ خدمت غیرحضوری از طریق این برنامه کاربردی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

برنامه کاربردی تلفن همراه «تأمین من» از فروشگاه‌های مجازی (مانند بازار و مایکت) و نیز از سایت سازمان تأمین‌اجتماعی از به نشانی https://my.tamin.ir/page/app به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است.

این برنامه، قابل نصب روی گوشی تلفن همراه است و همه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان می‌توانند از طریق این برنامه، از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.

برنامه کاربردی تلفن همراه «تأمین من» تنها برنامه کاربردی مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی برای ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان این سازمان است که در دو نسخه PWA و Android برای بهره‌برداری عموم کاربران منتشر شده و قابل نصب روی تلفن‌های هوشمند است همچنین بهره‌گیری از خدمات آن، رایگان است.

بیمه‌شدگان و متقاضیان برای استفاده از این برنامه کاربردی (نرم‌افزار تأمین‌اجتماعی من) نخست باید نرم‌افزار نام‌برده را از سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی بارگذاری کنند. در صورتی که پیش از این در سامانه مربوطه ثبت‌نام نکرده باشند نیز باید در نرم‌افزار «تأمین من» ثبت‌نام انجام دهند و سپس وارد حساب کاربری شوند.

تعیین سطح در این برنامه قابل تغییر است و متقاضیان می‌توانند با هر سه نوع دسترسی (اعم از کارفرما، بیمه‌شده و مستمری‌بگیر) از این نرم‌افزار استفاده کنند همچنین در صورتی که بیمه‌شدگان (از قسمت نوار افقی پایین صفحه شخصی خود) وارد بخش درمان شوند، می‌توانند مشاهده کنند که «برای دریافت خدمات درمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند یا خیر» در قسمت سلامت الکترونیک هم به همه نسخه‌ها، زمان ویزیت و نام پزشک دسترسی خواهند داشت.

در صورتی که به صفحه نخست بازگردند هم از گزینه «کارتابل» در نوار پایین صفحه شخصی خود می‌توانند وضعیت درخواست‌ها اعم از درخواست هزینه ازدواج، کمک هزینه بارداری، درخواست بازنشستگی یا خرید خدمت سربازی را بررسی کنند و در بخش صندوق شخصی من، اسناد و مدارکی موردنیاز را به منظور دسترسی آسان ذخیره کنند.

همچنین در گزینه «حساب کاربری» نیز بیمه‌شدگان به اطلاعات هویتی، ثبت و مشاهده شماره حساب بانکی و تغییر شماره موبایل دسترسی خواهند داشت.

سوال‌ها را از سامانه تلفنی ۱۴۲۰ بپرسید

همه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در صورت داشتن سوال، ابهام یا مواجهه با هر مسئله‌ای در زمینه استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ به سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام و پیگیری کنند.