به گزارش خبرنگار بینالملل گروه فرهنگ برنا؛ کریستوفر نولان اعلام کرده که برای اقتباس خود از اودیسه هومر که هماکنون در مرحله پساتولید قرار دارد و فیلمبرداری آن در ماه آگوست به پایان رسید، بیش از دو میلیون فوت فیلم استفاده کرده است.
در مصاحبهای با مجله Empire، نولان گفت: «چهار ماه گذشته را در [دریا] گذراندهام. بازیگرانی که نقش خدمه کشتی اودیسه را ایفا میکنند، واقعا روی امواج و در مکانهای واقعی بودند… ما واقعا میخواستیم سختی این سفرها برای مردم آن زمان را ثبت کنیم و ایمان و شجاعتی را که در دنیایی ناشناخته و بدون نقشه لازم بود، نشان دهیم.
وی افزود: ما بیش از دو میلیون فوت فیلم فیلمبرداری کردیم.
فیلم اودیسه بهطور کامل با فرمت بزرگ آیمکس فیلمبرداری شده است که نسبت به دوربینهای استاندارد ۳۵ میلیمتری مقدار بسیار بیشتری فیلم مصرف میکند. بر اساس اطلاعات Indepth Cine، دوربینهای آیمکس حدود ۳۳۷ فوت فیلم ۶۵ میلیمتری در هر دقیقه مصرف میکنند، در حالی که دوربینهای ۳۵ میلیمتری تنها ۹۰ فوت فیلم در هر دقیقه استفاده میکنند.
این موضوع نشان میدهد که نولان حدود ۱۰۰ ساعت فیلم خام ضبط کرده است که در مقایسه با برخی فیلمهای اخیر، نسبتا کم نیست؛ طبق یادداشتی از تدوینگر واشی نِدومانسکی، فیلم مکس دیوانه: جاده خشم حدود ۴۸۰ ساعت و دختر گمشده ۵۰۰ ساعت فیلم خام ضبط کردهاند.
نولان در این مصاحبه همچنین از دلایل انتخاب این پروژه توضیح داد، او که بیش از دو دهه پیش قرار بود کارگردانی یک حماسه هومری دیگر یعنی تروآ را بر عهده بگیرد، گفت: «بهعنوان یک فیلمساز، دنبال خلهایی در فرهنگ سینما هستید، چیزهایی که قبلا انجام نشدهاند.
او افزود: «با پذیرش فیزیکی بودن دنیای واقعی در ساخت فیلم، نحوه روایت داستان هم به شکل جالبی تحت تأثیر قرار میگیرد. زیرا روزانه با جهانی مواجه هستید که به شما واکنش نشان میدهد و به نوعی شما را به چالش میکشد.»
انتهای پیام/