به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،جمعی از شهروندان، کسبه و فعالان اقتصادی محله مهرشهر بیرجند از قطع چندروزه اینترنت و خطوط ایرانسل در این منطقه گلایهمندند. در حالیکه ایرانسل از آمادگی کامل برای راهاندازی سایت جدید مخابراتی خبر میدهد، مخالفت برخی ساکنان با نصب دکل مخابراتی، مانع اصلی رفع مشکل عنوان شده است.
جمعی از شهروندان، کسبه و فعالان اقتصادی ساکن محله مهرشهر بیرجند که بخش عمدهای از جمعیت مسکن مهر مرکز استان خراسان جنوبی را در خود جای داده است، در تماس با خبرنگار تسنیم از قطع کامل اینترنت و اختلال در خطوط ایرانسل در این منطقه طی چند روز گذشته خبر دادند.
به گفته آنان، از سهشنبه هفته گذشته تاکنون، اینترنت ایرانسل در بخشهایی از مهرشهر بهطور کامل قطع شده و بسیاری از مشترکان، بهویژه کسبوکارهایی که وابسته به اینترنت هستند، با مشکلات جدی مواجه شدهاند.
یکی از شهروندان ساکن مهرشهر در گفتوگو با تسنیم اظهار داشت:امروز اینترنت از نان شب هم واجبتر است. بسیاری از کارهای بانکی، ثبتنامها، خریدها و حتی آموزش بچهها از طریق اینترنت انجام میشود، اما چند روز است عملاً از دنیا قطع شدهایم.
بر اساس پیگیریهای انجامشده، نمایندگی ایرانسل در خراسان جنوبی به شهروندان اعلام کرده است که احتمالاً قرارداد دکل ایرانسل در این محدوده به پایان رسیده و به همین علت خدمات شبکه قطع شده است. این نمایندگی همچنین از مردم خواسته است موضوع را از طریق پشتیبانی ایرانسل پیگیری کنند.
اظهارات مقام مسئول ایرانسل
در همین زمینه، علی بهرامی، مدیر ارشد ایرانسل در شمال شرق کشور، در گفتوگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در این نقطه از شهر بیرجند نیاز به احداث یک سایت جدید مخابراتی ایرانسل داریم. زمین مناسب خریداری شده، تجهیزات موردنیاز تأمین و حتی بیش از 14 میلیارد تومان تجهیزات به محل حمل شده است.
وی با اشاره به تأخیر در اجرای پروژه افزود: متأسفانه بهدلیل ممانعتهای مردمی تاکنون امکان نصب دکل فراهم نشده است. برخی از ساکنان تصور میکنند دکلهای مخابراتی برای سلامتی مضر است، در حالیکه از نظر علمی، هیچگونه ضرری برای انسان ندارد.
مدیر ارشد ایرانسل تصریح کرد: این موضوع در جلسات مختلف با مدیران استانی مطرح شده و حتی در جریان سفر وزیر ارتباطات به خراسان جنوبی نیز به اطلاع مسئولان ارشد از جمله استاندار خراسان جنوبی رسیده است.
بهرامی ادامه داد: شرکت ایرانسل تا 10 دیماه به مسئولان استانی فرصت داده است تا مجوز و همکاری لازم برای نصب تجهیزات فراهم شود. در غیر این صورت، تجهیزات منتقلشده به این منطقه به شهر دیگری انتقال خواهد یافت.
نتیجهگیری و وضعیت فعلی:
بهرغم آمادگی کامل شرکت ایرانسل برای راهاندازی سایت جدید، مخالفت برخی ساکنان همچنان مانع اصلی حل این مشکل است؛ مسئلهای که به گفته کارشناسان، ناشی از نگرانیهای غیرعلمی درباره آثار دکلهای مخابراتی است.
در حالیکه شهروندان مهرشهر بیرجند روزهای بدون اینترنت را سپری میکنند، انتظار میرود مسئولان استانی با تعامل میان شرکت ایرانسل و ساکنان منطقه، هرچه سریعتر زمینه رفع این مشکل حیاتی را فراهم کنند تا مهرشهر از وضعیت فعلی خارج شود و ارتباط مردم با خدمات دیجیتال برقرار گردد.
انتهای پیام/258