شناسهٔ خبر: 75816530 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

استودیوی ابسیدین استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی را تکذیب کرد

صاحب‌خبر -

«لئونارد بویارسکی» از اعضای باسابقه استودیوی Obsidian Entertainment در سال ۲۰۱۹ نظریه‌ای درباره نقش هوش مصنوعی در افزایش عمق دیالوگ‌های بازی‌ها مطرح کرد. او در یک پادکست گفته بود هوش مصنوعی می‌تواند باعث شود بازیکن به‌جای انتخاب پاسخ از فهرست، مستقیما هر جمله‌ای را به شخصیت غیرقابل‌بازی بگوید و پاسخ دریافت کند. با این حال، بویارسکی در گفت‌وگویی با Game File اظهار داشت که از بیان چنین نظری پشیمان است و آن را صرفا یک آزمایش ذهنی دانست:

واقعا آن لحظه تحت تاثیر خیال‌پردازی بودم و حالا خودم را به خاطر سادگی‌ام سرزنش می‌کنم.

بویارسکی تاکید کرد که اجرای چنین سیستمی با هوش مصنوعی در عمل بسیار پیچیده و خارج از کنترل خواهد شد و تست و پیاده‌سازی آن دشواری فراوانی دارد. در همین مصاحبه، «جاش ساویر» که از دیگر اعضای باسابقه ابسیدین است، اعلام کرد هیچ تیمی در این استودیو از هوش مصنوعی مولد استفاده نمی‌کند. همچنین روابط عمومی استودیو در توضیخ به Game File تایید کرد:

ما اصلا از هوش مصنوعی مولد استفاده نکرده‌ایم.

در حالی که اخیرا بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی مانند Nexon و Krafton بر استفاده گسترده از هوش مصنوعی تاکید دارند و حتی برخی مدیران صنعت بازی در ژاپن و کره جنوبی آینده این صنعت را به سلطه این فناوری پیوند زده‌اند، رویکرد ابسیدین برای طرفداران امیدبخش به‌ نظر می‌رسد.

بازی The Outer Worlds 2 که جدیدترین اثر این استودیو به شمار می‌رود، بازخورد مثبتی از گیمرها و منتقدان دریافت کرده است. این نقش‌آفرینی فضایی امتیاز ۸۳ از منتقدان OpenCritic و نمره «عمدتا مثبت» در استیم کسب کرده است. بسیاری این نسخه را نسبت به قسمت اول پیشرفته‌تر می‌دانند، هرچند برخی منتقدان از ساختار تکراری ماموریت‌ها انتقاد دارند. بازی The Outer Worlds 2 هم‌اکنون برای پی‌سی و ایکس‌باکس سری ایکس/اس در دسترس است.