به گزارش خبرنگار شهر، دومین روز و اختتامیه پنجمین دوره رویداد ملی «بارش» صبح امروز - پنجشنبه ۲۲ آبانماه ۱۴۰۴ - با حضور محمدطیب صحرایی مدیرکل حوزه شهردار تهران، حمیدرضا غلامزاده نطنزی سرپرست مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران و مهدی محمدی دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در مجموعه اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.
این رویداد که از روز گذشته - چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۴ - آغاز شده بود با هدف ارتقای جایگاه روابط عمومی در مدیریت شهری و تقویت همافزایی میان کلانشهرهای کشور برگزار میشود و تلاشی است برای گذار از رویکردهای سنتی اطلاعرسانی و شکلدهی به جریان تازهای از گفتوگو، یادگیری و همفکری در حوزه ارتباطات.
«بارش» به عنوان کارگاه ملی توسعه ارتباطات شهری بر سه محور اصلی آیندهپژوهی در روابط عمومی شهری، مدیریت ارتباطات در بحران و تحلیل چالشهای افکار عمومی در شهرداریها استوار است.
در روز گذشته در جریان مسابقات این رویداد، تیمهای شرکتکننده در قالب چالشهای تخصصی به ارائه دستاوردها و راهکارهای خود پرداختند. موضوعاتی همچون رسانه در مدیریت بحران، برندینگ شهری، مدیریت افکار عمومی، طراحی کمپین، برنامهریزی رسانهای و تولید محتوا، برندسازی شخصی، مقابله با شایعات و روایتسازی در شبکههای اجتماعی از جمله محورهای چالشهای مسابقات بود.
در این دوره، ۲۸ تیم از کلانشهرها و مناطق مختلف شهرداری تهران حضور داشتند که از میان آنها میتوان به مناطق ۱، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲ اشاره کرد. همچنین تیمهایی از شهرداریهای اصفهان، قم، مشهد، همدان، کرج، اهواز، بندرعباس، کرمان، تبریز، زنجان، زاهدان، رشت و اردبیل در این رویداد شرکت کردند. در روز گذشته، ۱۲ تیم از مجموع ۲۸ تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند. تیمهای نهایی از مناطق ۵، ۸، ۱۵، ۱۷، ۱۹ و ۲۲ شهرداری تهران و همچنین از شهرداریهای کرمان، قم، اصفهان، کرج، مشهد و اهواز بودند.
مهدی محمدی، دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در اختتامیه رویداد بارش با اشاره به برگزاری بارش ویژه مدیران و پرسنل روابط عمومی شهرداریها بیان داشت: این رویداد با حضور ۲۸ تیم از ۱۱ کلانشهر و به همت شهرداری تهران و کمیسیون ارتباطات کلانشهرها برگزار شد. با توجه به نقش محوری روابط عمومی در موفقیت سازمانها و سرعت تغییرات در فضای رسانهای و چالشهای مدیریت شهری، این برنامه طراحی و اجرا شد تا بستری مناسب برای توسعه مهارتهای شما عزیزان در حوزه مدیریت شهری و روابط عمومی فراهم شود.
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ادامه داد: این رویداد در فضایی کاملاً تعاملی و آموزشی برگزار شد تا اهدافی همچون تقویت کار تیمی، ارتقای توانمندی در مدیریت بحران و بهبود ارتباطات در شهرداریها محقق شود. امیدوارم برگزاری این دوره باعث ارتقای مهارت شما و خدمت بهتر به مردم عزیز ایران اسلامی گردد.
در پایان، از میان ۱۲ تیمی که به مرحله نهایی راه یافته بودند، تیم «هشت در خان» از منطقه ۸ مقام اول، تیم «نوآ» از منطقه ۱۹ مقام دوم، تیم «پیشاهنگ» از مشهد مقام سوم، تیم «بچههای فلاح» از منطقه ۱۷ مقام چهارم و تیمهای «سهپنجتا» از منطقه ۱۵ و «سنجوبنجو» از کرمان مقام پنجم را کسب کردند و جوایز نقدی به آنها اهدا شد.
همچنین ۱۸ کارت طلایی به ۱۸ نفر از شرکتکنندگان در این رویداد اهدا شد و از تیمهای «آوای بندر» از بندرعباس، «پل سفید» از اهواز و «۲۲پرایم» از منطقه ۲۲ نیز تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/