شناسهٔ خبر: 75781611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان مطرح کرد

کارکنان مسئولیت‌پذیر شهرداری اصفهان تقدیر می‌شوند

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: به‌زودی تعدادی از کارکنان شهرداری که برای مسئولیت‌پذیری، تعهد و احترام به شهروندان اهمیت قائل می‌شوند، موردتقدیر قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی در یازدهمین قسمت برنامه «پایش» که با حضور علی صالحی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در اداره ارتباطات مردمی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: این اداره با رویکردی نوین در حوزه پاسخگویی و تعامل با شهروندان، مأموریت خود را در مسیر تبدیل «شهروند ناراضی» به «شهروند مشعوف» تعریف کرده است

وی اضافه کرد: شهروند مشعوف شهروندی است که احساس کند صدایش شنیده شده و دغدغه او مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا معترفیم که با توجه به محدودیت منابع و اولویت‌بندی اقدامات شهرداری، همه درخواست‌های شهروندی قابلیت اجرا ندارد اما این دلیلی بر رعایت نشدن پاسخگویی محترمانه به شهروندان نیست.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان افزود: هنگام تماس شهروند یا در مسیر پیگیری درخواست‌ها این موضوع که ۱۳۷ واحد اجرایی نیست اما تلاش می‌کند آنچه قابلیت اجرا دارد را به نتیجه برساند به شهروندان اعلام می‌شود اما باید بپذیریم که مسیر مشارکت مردم منحصر به یک اداره نیست بلکه تمام بخش‌های شهرداری باید در ارتقای اعتماد مردم و افزایش مشارکت شهروندان تلاش کنند.

رفیعی تصریح کرد: در این مسیر، مجموعه ارتباطات مردمی همواره تلاش کرده است تا ضمن پایبندی به اصول حرفه‌ای پاسخگویی، با درک محدودیت‌ها و شرایط اجرایی هر برهه زمانی، بیشترین میزان رضایت و اعتماد را در میان شهروندان ایجاد کند.

وی ادامه داد: اعتماد مردم به سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان یک شبه شکل نگرفته بلکه حاصل تلاش مداوم، صداقت در عملکرد و احترام به مردم در ۲۰ سال گذشته بوده است. با این حال همین اعتماد ارزشمند می‌تواند با کوچک‌ترین خطا یا بی‌توجهی در پاسخگویی، آسیب دیده و کم‌رنگ شود.

رفیعی با بیان اینکه همواره بر حفظ تکریم شهروندان در تمام مراحل ارتباط، از لحظه تماس تا پیگیری نهایی تاکید شده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که شهروند در همان نقطه نخست تماس، یعنی هنگام ارتباط با سامانه ۱۳۷، مورد احترام و توجه قرار نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت که درخواست او در ادامه مسیر به‌درستی پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه مشارکت واقعی شهروندان در اداره شهر از پاسخگویی دقیق و محترمانه به نیازهایشان آغاز می‌شود، ادامه داد: کارشناسان ۱۳۷ شهرداری اصفهان تنها وظیفه ثبت و انتقال درخواست‌ها به بخش‌های مختلف را به عهده ندارند، بلکه با دقت و مسئولیت‌پذیری، تمام چرخه پیام شهروندی را از ابتدا تا انتها مراقبت می‌کنند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: پیگیری تا نقطه پایانی، مهم‌ترین مزیت سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان نسبت به سایر شهرهای کشور است؛ زیرا هر پیام یک خدمت تصور شده و به عنوان یکی از اصول کلیدی رضایتمندی شهروندان در این مجموعه نهادینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته، اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند را برای ارتقای کیفیت خدمات و بهبود فرآیندهای پاسخگویی اجرا کرده است. از جمله این اقدامات می‌توان به تدوین پروژه‌های بیست‌گانه در قالب فصل «به توان ۲۰»، اصلاح ساختار نیروی انسانی و ارتقای دانش کارشناسان، افزایش فرآیندمحوری و داده‌محوری در رسیدگی به درخواست‌های مردم، برقراری ارتباط نزدیک و مداوم با واحدهای اجرایی شهرداری به‌منظور تسریع در روند رسیدگی به درخواست‌ها و اصلاح گره‌های موجود در چرخه پیام‌های شهروندی اشاره کرد.

رفیعی افزود: مجموع این تلاش‌ها با هدف ایجاد نظامی پاسخگو، کارآمد و مشارکت‌محور در حوزه ارتباطات مردمی صورت گرفته تا اعتماد عمومی به سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان روزبه‌روز افزایش یافته و مشارکت شهروندان در بهبود اداره شهر تقویت شود.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: براساس نظام تدوین شده در این اداره تکریم شهروندان در کنار ارتقای فرهنگ قدردانی از کارکنان شهرداری دنبال شده و با تکیه بر این دو اصل مهم، به‌زودی تعدادی از کارکنان شهرداری که برای مسئولیت‌پذیری، تعهد و احترام به شهروندان اهمیت قائل می‌شوند، موردتقدیر قرار می‌گیرند.