شناسهٔ خبر: 75738692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مرادی عنوان کرد

مسیرهای جدید آموزش مهندسی؛ تقویت دروس عرصه و کاتب برای یادگیری موقعیتی و مستندسازی فناورانه

رئیس جدید دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از آغاز فصل نوآوری مهندسی در این دانشکده خبر داد و با بیان اینکه دانشکده فنی باید به موتور مهارت، فناوری و کارآفرینی تبدیل شود، گفت: کاتب به‌عنوان فضای تولید محتوای فناورانه و مستندسازی رویداد‌های علمی و کارآفرینانه، ارتباط میان دانش، رسانه و جامعه مهندسی را تقویت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آنا، مهدی مرادی رئیس جدید دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در آیین آغاز دوره مدیریتی خود با تأکید بر ضرورت تحول در آموزش‌های مهندسی، گفت: دانشکده فنی و مهندسی باید از یک نهاد آموزشی صرف، به مرکز تولید مهارت، فناوری و کارآفرینی تبدیل شود؛ جایی که دانشجویان نه‌تنها دانش فنی، بلکه تجربه عملی، تفکر سیستمی و روحیه نوآوری را کسب کنند.

مهندسی در میدان عمل؛ از کلاس تا صنعت

وی با اشاره به تجربه خود در حوزه آموزش، پژوهش و مدیریت اجرایی متذکر شد: ما در دانشکده فنی با واقعیت‌های صنعت، جامعه و فناوری سروکار داریم و آموزش مهندسی باید از دیوار‌های کلاس عبور کند و به میدان عمل برسد، طرح‌هایی مانند پویش، دروس عرصه و کاتب ابزار‌های این گذار هستند.

رئیس جدید دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم متذکر شد: طرح پویش بستری برای کارآموزی هدفمند و اشتغال واقعی دانشجویان در محیط‌های صنعتی و اجرایی است و دروس عرصه نیز با انتقال بخشی از جلسات آموزشی به محل ادارات، کارخانجات و مراکز تخصصی، تجربه مستقیم و یادگیری موقعیتی را فراهم می‌سازد، همچنین کاتب به‌عنوان فضای تولید محتوای فناورانه و مستندسازی رویداد‌های علمی و کارآفرینانه، ارتباط میان دانش، رسانه و جامعه مهندسی را تقویت می‌کند.

مسیر‌های جدید آموزش و پژوهش مهندسی

مرادی با تأکید بر ضرورت بازنگری در شیوه‌های آموزشی افزود: دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت، پروژه‌محور و مهارت‌افزا، مکمل آموزش رسمی خواهند بود، همچنین پژوهش‌های دانشکده باید به سمت حل مسائل فنی استان قم و کشور هدایت شوند؛ از انرژی و حمل‌ونقل تا هوشمندسازی و پایداری شهری.

اصول مدیریتی در دوره جدید

وی در تشریح رویکرد مدیریتی خود یادآور شد: مدیریت دانشکده فنی و مهندسی بر پایه مشارکت واقعی اعضای هیئت علمی، شفافیت داده‌محور، و پیوند مؤثر با جامعه و صنعت بنا خواهد شد، تصمیم‌گیری‌ها باید حاصل گفت‌وگوی علمی و تجربه‌محور باشند و استادان نقش فعال در طراحی و اجرای برنامه‌ها ایفا کنند.

رئیس جدید دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بیان کرد: حفظ منزلت علمی و انسانی اعضای هیئت علمی نیز از اولویت‌های اصلی این دوره مدیریتی است؛ چراکه مرجعیت علمی و فکری آنان ستون اصلی پیشرفت دانشکده محسوب می‌شود.

دعوت به هم‌افزایی برای آینده مهندسی

مرادی با دعوت از اعضای هیئت علمی، مدیران گروه‌ها و دانشجویان برای مشارکت در مسیر تحول، گفت: با همدلی، خرد جمعی و نگاه آینده‌نگر، می‌توانیم دانشکده فنی را به قطب نوآوری، مهارت و تصمیم‌سازی فنی در دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل کنیم. این آغاز یک مسیر تازه است؛ مسیری که با تلاش شما عزیزان، به شکوفایی خواهد رسید.

انتهای پیام/