همشهری آنلاین - عباس حیدری مدیرعامل برج میلاد تهران، در نشست خبری با محوریت تشکیل شرکت تفریحی و گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه در چهار سال اخیر جلسات مختلفی برای تشکیل ساختار گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیته گردشگری شورا در کنار معاونت اجتماعی و فرهنگی تلاش بسیار زیادی برای تشکیل شرکت گردشگری داشتند و در نهایت مقرر شد که برج میلاد محور این شرکت باشد.
وی افزود: ساختار مجموعه های دیگر متناسب و منطبق با حوزه تفریحی و گردشگری نبود و با توجه به اینکه قانون اجازه ایجاد ساختار جدید نمی دهد، باید از ظرفیت موجود استفاده می شد. نظرات کارشناسان و کمیته های مختلف شورا اخذ شد و ساختارهای موجود شهرداری مورد بررسی قرار گرفتند و درنهایت برج میلاد متولی امر شد.
حیدری با بیان اینکه ۱۵ سال پیش که برج میلاد در حال تشکیل بود همین موانع وجود داشت، تصریح کرد: موضوع گردشگری و تفریحی در اساسنامه شرکت برج میلاد لحاظ شده و همین دست سیاست گذاران را باز گذاشته بود که بتوانند تصمیم گیری کنند. مصوبه به شهرداری تهران ابلاغ شده و در شورای اداری شهرداری ساختار به تصویب رسیده و به زودی ابلاغ می شود.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت های متعددی در همین راستا آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در ایام پیش رو و همچنین نوروز ۱۴۰۵ شاهد برنامه های تفریحی و گردشگری خوبی در سطح شهر خواهیم بود.
حیدری با بیان اینکه شاید نگاه به تهران نگاه اقتصادی باشد و نگاه گردشگری چندانی به این شهر وجود نداشته باشد، گفت: فرصت ها و ظرفیت های زیادی در حوزه میراثی، تاریخی، گردشگری و طبیعی در تهران وجود دارد اما متأسفانه هموطنان و حتی شهروندان تهرانی از وجود آنها آگاه نیستند و باید با کمک رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی این فرصت ها اقدام کنیم تا شهروندان بتوانند از این ظرفیت ها استفاده کنند و تفریح ارزانی را در این مجموعه ها داشته باشند.
تبدیل تهران از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری
مدیرعامل برج میلاد تهران همچنین تصریح کرد: امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوانیم تهران را از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم. اقدامات و فعالیت های زیادی در طول این چند سال صورت گرفته اما چون پراکنده بوده و سیاست واحدی نداشته، کمتر دیده شده است. با تشکیل ساختار، از توان مجموعه های گردشگری بهره وری بیشتری را شاهد خواهیم بود.
حیدری با تأکید بر اینکه ما متولی مباحث سیاسی نیستیم و صرفاً خدمات و فضای برج میلاد در اختیار داده می شود، گفت: برگزار کنندگان این رویدادها بخش های دیگر هستند. در بحث اقتصادی نیز سه منبع درآمدی بلیط فروشی، درآمدهای حاصل از مرکز همایش ها و بهره برداران آنها به تعداد ۵۰ مورد وجود دارد.
وی با بیان اینکه اتفاقات مختلف باعث شد که مردم انگیزه تفریح نداشته باشند و فروش روزانه برج به روزانه هزار بلیط هم نرسد، خاطرنشان کرد: با جشنواره تخفیفات برج میلاد، فروش بلیط به روزانه بیش از ۱۰ هزار بلیط رسید. با تشکیل شرکت گردشگری شهر تهران، اقدامات این حوزه هم در برج میلاد و هم در سطح شهر افزایش خواهد یافت.
شرکت تفریحی و گردشگری میلاد تهران با زیربنا و ساختار و اساسنامه برج میلاد شکل می گیرد
حیدری با اعلام اینکه شرکت تفریحی و گردشگری میلاد تهران با زیربنا و ساختار و اساسنامه برج میلاد شکل می گیرد، گفت: اساسنامه کاملاً مطابق با قانون است. در فرصتی که شورا به شهرداری داده، ساختار به شورا تقدیم می شود. مجموعه برج میلاد تحت مدیریت شرکت تفریحی و گردشگری میلاد تهران قرار می گیرد و مدیریت دیگر مجموعه های گردشگری نیز در این شرکت انجام خواهد شد. تصمیم برای تعیین مدیرعامل این شرکت با شهرداری خواهد بود.
تحقق درآمد برج میلاد تا ۱۰۰ درصد بیشتر از درآمد مصوب شورا
حیدری در ادامه با بیان اینکه در چهار سال گذشته حسابرسی سالانه برج میلاد منصفانه اعلام شده است، تصریح کرد: گزارشات حسابرسی در شورا قرائت می شود و اگر موضوعی وجود داشته باشد، توسط شورا پیگیری می شود. برج میلاد با حمایت شورا و شهرداری در بالاترین سطح درآمدی قرار دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه بهره برداری جای خالی برای تحویل فضا نداریم بلکه محیط های جدیدی برای ارائه به بهره برداران جدید در نظر گرفته شده است. ما در مواردی، روزانه سه برنامه در مرکز همایش ها داریم و در ایام پیک برنامه ها نیز پیش بینی های لازم را انجام دادیم که نهایت بهره برداری از آن صورت بگیرد. برای مثال در ایام فاطمیه نمایش های ویژه این روزها را در نظر گرفتیم.
حیدری با اعلام اینکه اوج درآمد برج میلاد در طول این چهار سال محقق شده است، تصریح کرد: ما ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از درآمد مصوب شورا را در طول این چند سال محقق کرده ایم.