به گزارش خبرگزاری آنا؛ نارش کیارو، وکیل انجمن سینمای آمریکا، در نامهای به تاریخ ۲۸ اکتبر به متا اعلام کرد ادعاهای تبلیغاتی این شرکت مبنی بر مدیریت محتوایی حسابهای نوجوانان توسط استانداردهای ردهبندی PG-۱۳ «کاملاً نادرست و گمراهکننده» است. وی تأکید کرد برچسب PG-۱۳ یک علامت تجاری ثبتشده و متعلق به انجمن سینمای آمریکا میباشد.
ردهبندی سنی را براساس استاندارد PG-۱۳ انجام دادهایم
متا در پست وبلاگی ۱۴ اکتبر اعلام کرده بود حسابهای نوجوانان اینستاگرام با الهام از ردهبندی PG-۱۳ بازطراحی میشوند. شرکت ادعا کرده بود نوجوانان به طور پیشفرض محتوایی مشابه فیلمهای PG-۱۳ مشاهده خواهند کرد. خنگوی متا در پاسخ به نامه انجمن سینمای آمریکا اظهار داشت این تغییر برای حمایت از والدین انجام شده است. متا ابراز امیدواری کرد با انجمن سینمای آمریکا برای شفافسازی بیشتر همکاری کند.
وعدههای ادامهدار متا برای اصلاح اینستاگرام
منابع خبری میگویند که وکیل انجمن سینمای آمریکا هشدار داده است که هرگونه نارضایتی از سیستم طبقهبندی خودکار متا موجب تردید عمومی در یکپارچگی سیستم ردهبندی انجمن خواهد شد. انجمن سینمای آمریکا دههها برای کسب اعتماد عمومی به سیستم ردهبندی خود تلاش کرده است.
متا در بیانیه خود مدعی شده است که همانطور که در فیلمهای PG-۱۳ ممکن است محتوای توهینآمیز یا زبان نامناسب وجود داشته باشد، نوجوانان نیز گاهی ممکن است با چنین محتوایی در اینستاگرام مواجه شوند. شرکت متا قول داده است تمام تلاش خود را برای کاهش چنین مواردی انجام دهد.
نظام ردهبندی سنتی سنی در آمریکا را حفظ خواهیم کرد
این اختلاف نشاندهنده حساسیت استفاده از علائم تجاری ثبتشده در فضای دیجیتال است. انجمن سینمای آمریکا بر حفظ اعتبار و یکپارچگی سیستم ردهبندی سنتی فیلمها تأکید دارد. شرکت متا با چالش تطبیق استانداردهای محتوایی با نیازهای کاربران نوجوان روبهرو است. این اتفاق میتواند تأثیرات گستردهای بر سیاستگذاری محتوای پلتفرمهای اجتماعی داشته باشد. نتیجه این اختلاف حقوقی میتواند معیارهای جدیدی برای محافظت از نوجوانان در فضای مجازی تعیین کند.
انتهای پیام/