گوگل اعلام کرد قابلیتهای «عاملمحور» (Agentic) تازهای را به AI Mode، حالت هوش مصنوعی جستوجوی خود، افزود. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا در داخل جستوجوگر گوگل، سؤالات پیچیدهتری بپرسند، گفتوگو را ادامه دهند و حالا حتی بلیت رویدادها یا نوبتهای زیبایی و سلامت خود را نیز رزرو کنند.
به گزارش انگجت، برای نمونه، کاربر میتواند بگوید: «دو بلیت ارزان برای کنسرت Shaboozey پیدا کن، ترجیحاً ایستاده در طبقه همکف.» در این حالت، AI Mode بین چندین سایت جستوجو کرده و فهرستی از گزینههای لحظهای و قیمتهای مناسب را پیشنهاد میدهد. سپس کاربر میتواند با کلیک روی گزینه دلخواه، مستقیماً به صفحه خرید برود و رزرو را نهایی کند.
این قابلیتهای جدید فعلاً برای کاربران آمریکایی که در برنامه آزمایشی Search Labs گوگل ثبتنام کردهاند فعال است. کاربران اشتراکهای Google AI Pro و Ultra نیز از محدودیتهای بالاتری در استفاده برخوردار خواهند بود.
گوگل نخستین بار در ماه آگوست قابلیتهای عاملمحور را به AI Mode افزود و به کاربران امکان داد با آن رستوران رزرو کنند. برای مثال، کاربر میتواند بپرسد: «برای سه نفر جمعه بعد از ساعت ۶ عصر اطراف Logan Square، رستورانی برای رامن یا بیبیمبپ پیدا کن.» در پاسخ، AI Mode در پلتفرمهای مختلف رزرو جستوجو کرده و گزینههای در دسترس را بهصورت فهرستی گزینششده نمایش میدهد.
گوگل در صفحه Search Labs خود نوشت: «اولویت ما در جستوجوی گوگل، اتصال کاربران به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد است. این حالت جدید بر پایه سیستمهای کیفیت و ایمنی اصلی ما بنا شده، اما همچنان یک آزمایش اولیه است و ممکن است گاهی اشتباه کند.»
انتهای پیام/