به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمدصالح جوکار امروز _پنجشنبه پانزدهم آبان_ در جریان سفر علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به یزد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد، با تاکید بر ضرورت رویکرد علمی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: کشور در تنگنای یک تحول عملیاتی و ریشهای در نظام تعلیم و تربیت قرار دارد، چرا که تحول بنیادین در آموزش و پرورش بدون پیوست کارشناسی، نگاه علمی و دانشبنیان و همچنین بسترسازی عمیق و تجهیز زیرساختها در مدارس، امکانپذیر نیست و اقدامات صرفاً در حد شعار باقی میماند.
وی مسیر اصلی موفقیت در اجرای این سند مهم را در گرو آسیبشناسی دقیق و حرکت در مسیر آیندهنگری دانست و افزود: نمیتوان بدون درک درست از الزامات روز جامعه و بدون رویکردی مبتنی بر دانش، در جریانی اثرگذار و پاسخگو به نیازهای نسل آینده حرکت کرد، مدرسه باید به میدان اصلی اجرای طرحهای تحولی تبدیل شود،
نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مثلث بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: نقطه کانونی تحول واقعی، سه عنصر اساسی مدرسه، دانشآموزان و معلمان هستند. اگر بستر لازم و حمایتهای کافی برای این سه رکن فراهم نشود، انتظار معقولی از اجرای موفقیتآمیز طرحهای کلان کسب نمیشود.
جوکار با تاکید بر لزوم توانمندسازی معلمان به عنوان مجریان اصلی برنامههای تحولی گفت: تقویت همسو و متوازن زیرساختها در مدارس، رمز اصلی همراهی دانشآموزان با تغییرات اثرگذار است تا نتایج این تحول به درستی در سطح جامعه تسری یابد.
به گزارش ایمنا، در جریان سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به استان یزد، علیرضا کاظمی، بهرهبرداری از چند فضای آموزشی در شهرستانهای یزد، اردکان و میبد و همچنین تشکیل شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر از دیگر برنامههای این سفر بود.