به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تشریح جزئیات آییننامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی، گفت: این آییننامه با هدف رفع خلأها و ایرادات آییننامه پیشین تدوین شده و تلاش بر این است تمام نقاط ضعف نسخه قبلی برطرف شود؛ به اعتقاد ما، آییننامه جدید دیگر آن اشکالات سابق را ندارد و بر مبنای نیازهای واقعی آموزش عالی کشور طراحی شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم، افزود: در آییننامه جدید پیشبینی شده است که ارتقا از مسیر فناوری برای حوزههای فنی و مهندسی و علوم پایه امکانپذیر باشد؛ همچنین در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر، ارتقا میتواند از طریق اثربخشی اجتماعی محقق شود. هدف ما این بوده که با این اصلاحات، ارتباط واقعی میان دانشگاه، جامعه و صنعت تقویت شود و نقش استادان در حل مسائل اجتماعی و توسعه ملی پررنگتر گردد.
عضو کابینه دولت چهاردهم در ادامه با تاکید بر اینکه این آییننامه حاصل چند هزار نفر ساعت کار کارشناسی است، یادآور شد: مرکز سیاست علم وزارت علوم پشتیبانی پژوهشی این طرح را برعهده داشته و تاکنون هزاران صفحه مستندات تحقیقی در این زمینه تهیه شده است؛ خوشبختانه آییننامه نهایی شده و در آستانه ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، البته برخی مسائل اداری نیز وجود دارد که بهزودی مرتفع میشود، اما از نظر وزارت علوم، متن نهایی آماده و تکمیل شده است.
وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: آییننامه ارتقای اعضای هیأت علمی را میتوان یکی از مهمترین آییننامههای وزارت علوم دانست، زیرا جهت و مسیر فعالیت علمی استادان را مشخص میکند؛ اینکه استادان بیشتر بر آموزش، پژوهش یا فناوری متمرکز شوند، از همین آییننامه تأثیر میپذیرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تشریح جزئیات آییننامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی، گفت: این آییننامه با هدف رفع خلأها و ایرادات آییننامه پیشین تدوین شده و تلاش بر این است تمام نقاط ضعف نسخه قبلی برطرف شود؛ به اعتقاد ما، آییننامه جدید دیگر آن اشکالات سابق را ندارد و بر مبنای نیازهای واقعی آموزش عالی کشور طراحی شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم، افزود: در آییننامه جدید پیشبینی شده است که ارتقا از مسیر فناوری برای حوزههای فنی و مهندسی و علوم پایه امکانپذیر باشد؛ همچنین در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر، ارتقا میتواند از طریق اثربخشی اجتماعی محقق شود. هدف ما این بوده که با این اصلاحات، ارتباط واقعی میان دانشگاه، جامعه و صنعت تقویت شود و نقش استادان در حل مسائل اجتماعی و توسعه ملی پررنگتر گردد.
عضو کابینه دولت چهاردهم در ادامه با تاکید بر اینکه این آییننامه حاصل چند هزار نفر ساعت کار کارشناسی است، یادآور شد: مرکز سیاست علم وزارت علوم پشتیبانی پژوهشی این طرح را برعهده داشته و تاکنون هزاران صفحه مستندات تحقیقی در این زمینه تهیه شده است؛ خوشبختانه آییننامه نهایی شده و در آستانه ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد، البته برخی مسائل اداری نیز وجود دارد که بهزودی مرتفع میشود، اما از نظر وزارت علوم، متن نهایی آماده و تکمیل شده است.
وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: آییننامه ارتقای اعضای هیأت علمی را میتوان یکی از مهمترین آییننامههای وزارت علوم دانست، زیرا جهت و مسیر فعالیت علمی استادان را مشخص میکند؛ اینکه استادان بیشتر بر آموزش، پژوهش یا فناوری متمرکز شوند، از همین آییننامه تأثیر میپذیرد.