شناسهٔ خبر: 75693388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر جدید کانون‌های خدمت رضوی خراسان رضوی معرفی شد

با حضور احمد میرزاده،مدیر مرکز خادم یاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیادکرامت رضوی،از زحمات و تلاش های محمد احراری،در جایگاه مدیریت کانون‌های خدمت رضوی خراسان رضوی تقدیر و محمدحسین عباسی معاون این مجموعه؛به عنوان مدیر جدید کانون‌های خدمت رضوی معرفی شد.

صاحب‌خبر -

احمد میرزاده، مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، در آیین تکریم و معارفه مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی گفت: عصر خدمت‌رسانی نیازمند انعطاف‌پذیری، خلاقیت و بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های نوین و ظرفیت‌های مردمی ناشناخته است و باید مدل‌های سنتی باید به طور اساسی بازبینی شوند تا به نیازهای پویا و متغیر زائران با راهکارهای جذاب، مؤثر و بدیع، پاسخ داده شود.
احمدمیرزاده، با تأکید بر تحول در ساختار خدمت‌رسانی، اظهار داشت: فضای خدمت در دنیای امروز، دیگر با روش‌های کلاسیک و یکنواخت قابل اداره نیست؛ زائران امروزی، به‌ویژه جوانان و خانواده‌هایی که با فرهنگ دیجیتال رشد کرده اند، انتظار تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده، سریع و تعاملی، دارند.
وی افزود: باید از فناوری‌های نوظهور مانند اپلیکیشن‌های هوشمند، پلتفرم‌های آنلاین رزرو خدمات، واقعیت افزوده برای راهنمایی زائران، و هوش مصنوعی برای پیش‌بینی نیازها استفاده کنیم؛ همزمان، ظرفیت‌های مردمی پنهان – از جمله گروه‌های داوطلب محلی، شبکه‌های اجتماعی، استارت‌آپ‌های خدماتی و حتی زائران سابق که تجربیات ارزشمندی دارند – شناسایی و فعال شوند.
میرزاده،تصریح کرد: شناسایی گلوگاه‌های خدمت مانند ازدحام در نقاط خاص، کمبود اطلاعات به‌روز، یا ناهماهنگی در ارائه خدمات، باید با روش‌های داده‌محور و تحلیل هوشمند انجام شود؛ سپس راهکارهای بدیع مانند خدمات شبانه‌روزی دیجیتال، بسته‌های خدمت خانوادگی، تورهای مجازی رضوی، یا کمپین‌های مشارکت جمعی، طراحی و اجرا شود.
مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی ادامه داد: این نوآوری‌ها نه تنها کارایی را افزایش می‌دهند، بلکه جذابیت خدمت رضوی را برای نسل جدید حفظ می‌کنند و تجربه زیارت را از یک سفر مذهبی، به یک سفر معنوی _ تجربه‌ای، تبدیل می‌کنند.

هم‌افزایی حداکثری؛ شبکه یکپارچه کانون‌ها

وی، در ادامه، اصل کلیدی مدیریت جدید را، هماهنگی و هم‌افزایی دانست و گفت: حتی کوچک‌ترین کانون خدمت در دورافتاده‌ترین نقطه استان باید با ستاد مرکزی آستان قدس رضوی، شهرداری‌ها، ادارات آموزش و پرورش، سازمان‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های مذهبی و سایر نهادهای خدمت‌رسان استانی، پیوندی عملیاتی و مستمر، داشته باشد.
مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، خاطر نشان کرد: این شبکه یکپارچه، تکرار خدمات را حذف،منابع را بهینه می‌کند و تجربه زائر را در تمام نقاط استان،یکسان و باکیفیت می‌سازد؛ هدف، ایجاد یک اکوسیستم خدمت رضوی است که در آن، هر کانون، حلقه‌ای از یک زنجیره قدرتمند و منسجم، باشد.
میرزاده با قدردانی عمیق از محمد احراری، مدیر پیشین کانون‌های خدمت رضوی استان، گفت: تلاش‌های بی‌وقفه جناب احراری در تقویت زیرساخت‌ها، گسترش کانون‌ها و ایجاد فرهنگ خدمت داوطلبانه، پایه‌های محکمی برای تحولات آینده،ساخته است.
وی برای محمد حسین عباسی، مدیر جدید، آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدوارم با انرژی، خلاقیت و تعهد ایشان، کانون‌های خدمت رضوی خراسان رضوی به الگویی ملی در خدمت‌رسانی نوین، تبدیل شود.