شناسهٔ خبر: 75688478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جابری انصاری: ایرنا برای تصویرسازی تحولات شهری وظیفه ملی دارد

رشت- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با بیان اینکه ایرنا شأن ملی دارد، بیان کرد: این خبرگزاری ۹۱ ساله بر اساس مسئولیت ملی خود باید نقش دوسویه اطلاع‌رسانی بین مدیریت شهری و مردم ایفا کند چراکه شهرداری و شورای اسلامی شهر، بار سنگینی از دوش دولت بر می‌دارد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «حسین جابری انصاری» روز چهارشنبه در قالب بیست‌ونهمین سفر استانی خود به مقصد گیلان با شهردار و رئیس شورای شهر رشت دیدار کرد و افزود: ایرنا با استفاده از اعتبار و دامنه پوشش خود، می‌تواند اقدامات، برنامه‌ها و چالش‌های مدیریت شهری را به زبانی ساده و قابل درک به شهروندان منتقل کند.

وی اظهار کرد: ارتباط دوسویه مدیریت شهری و مردم از طریق خبرگزاری، هم شهروندان را از عملکرد شهرداری آگاه می‌کند و هم صدای عموم مردم و نیازهای آنان را به مسئولان شهری می‌رساند.

«جابری انصاری» تاکید کرد: شهرداری‌ها به عنوان نهادی که جدای از قوه مجریه، امور شهری را مدیریت می‌کنند، از زوایای مختلف دارای اهمیت هستند که یکی از ابعاد مهم آن سنت دموکراتیک و شورایی آن است.

وی اضافه کرد: مدیریت کارآمد شهری باعث گردش منظم و دقیق چرخ‌های خدمت‌رسانی به مردم می‌شود و از آنجا که عموم مردم شهرداری و دولت را از یکدیگر جدا نمی‌دانند، این موفقیت در واقع به معنای موفقیت کل نظام حکمرانی است.

مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: موفقیت شهرداری و شورای اسلامی شهر در حقیقت موفقیت کل نظام حکمرانی است و با نهادینه شدن این نگاه، بسیاری از اختلاف‌ها هم حل می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از دعواها و کشمکش‌های سیاسی است و همه این دعواها برای ما هزینه ایجاد می‌کند؛ ضمن توجه به اینکه تجربه حکمرانی ما چند آفت اساسی دارد که تهران‌زدگی، سیاست‌زدگی و دولت‌زدگی از جمله همین آفت‌هاست و در ایرنا تلاش می‌کنیم تا به مرور از این آفت‌ها فاصله بگیریم.

«جابری انصاری» این را هم بیان کرد: ما به عنوان یک رسانه رسمی و ملی، برخلاف آنچه رایج شده، به دنبال عینیت بخشیدن به شأن و جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی هستیم و این بدان معناست که ایرنا فقط به دولت تعلق ندارد و باید در کنار دولت، به ملت نیز توجه خاص داشته باشد.

وی بیان کرد: ایرنا تلاش می‌کند در فرآیند تولید محتوا از تهران‌زدگی فاصله بگیرد و بر همین اساس، ۳۱ مرکز استانی را روزبه‌روز تقویت می‌کنیم.
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه در سفرهای استانی با هدف بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های استانی به سراغ اتاق‌های بازرگانی و شهرداری‌ها می‌رود، افزود: ایرنا به موازات دولت باید به مدیریت شهری نیز در عملیات تصویرسازی رسانه‌ای کمک کند.

«جابری انصاری» ادامه داد: تصویرسازی رسانه‌ای ایرنا از شهرداری‌ها صرفاً به معنای دریافت آگهی تبلیغاتی از این نهادهای مردمی نیست و این رسانه ملی باید بتواند با نگاه ملی به مدیریت شهری کمک کند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در سراسر جهان بخش عمده‌ای از بار دولت‌ها را بر عهده می‌گیرند و وظایف گسترده‌تری نیز بر عهده دارند، اظهار کرد: امور شهری در کشورمان تکه‌تکه شده و این امر به ضرر شهرداری، دولت و ملت است.

به گزارش ایرنا مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پیش از این و در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی رشت نیز بیان کرد «ایرنا در یک تحول راهبردی، با گذر از سیاست‌زدگی و دولت‌محوری صرف، به صدای فعالان اقتصادی و نهادهای مدنی و در راس آنها اتاق‌های بازرگانی تبدیل می‌شود».

همچنین در دیدار با کارکنان و پیشکسوتان ایرنا در استان گیلان نیز بازسازی ساختار و محتوای این رسانه را امری دشوار اما اجتناب‌ناپذیر خواند و بر لزوم گذار ایرنا از رسانه سنتی به خبرگزاری ملی و تعاملی تاکید کرد؛ سخنانی که نشانه تحول‌خواهی وی در راس این رسانه ملی به شمار می‌رود.