شناسهٔ خبر: 75684814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

مبلغِ مجهز به هوش مصنوعی، تبلیغی اثرگذارتر دارد

حجت‌الاسلام بهرامی تأکید کرد: برای اثربخشی در فضای جدید تبلیغی، مبلغان باید به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز شوند، زیرا مخاطب امروزی دانش خود را از منابع دیجیتال دریافت می‌کند و مرجعیت سنتی در حال افول است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(مرکز نور) صبح امروز جمع فرهیختگانی از حوزه و دانشگاه، با تأکید بر نقش محوری فناوری در آینده تبلیغ دین، اظهارکرد: امروزه مبلغی که به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز است، چون به منابع گسترده‌ دسترسی دارد و توان تحلیل داده‌ها را داراست، می‌تواند تبلیغی اثرگذارتر و دقیق‌تر داشته باشد. اما نکته کلیدی آن است که در فضای نوین، باید محیط زیست مخاطب را شناخت و متناسب با آن پیام را منتقل کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مرجعیت سنتی در انتقال پیام در حال کمرنگ شدن است و مخاطب امروزی غالباً دانش خود را از منابع دیجیتال و چت‌بات‌ها دریافت می‌کند. در چنین فضایی، مبلغ دینی باید در همان محیط حضور یابد و از همان ابزارها بهره گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: بخشی از تبلیغ امروز ما این است که دستیارهای هوشمندی در حوزه‌های سبک زندگی، مسائل دینی و اجتماعی طراحی کنیم که بر اساس مبانی اسلامی باشند و مخاطبان جامعه را به مسیر درست هدایت کنند؛ چراکه شکل سنتی مرجعیت در انتقال پیام رو به افول است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در این مرکز گفت: ما در آغاز راه هستیم اما گام‌های مؤثری برداشته‌ایم. تاکنون چت‌بات حدیثی و چت‌بات قرآنی راه‌اندازی شده است؛ گفت‌وگو با حدیث مدت‌هاست در دسترس قرار گرفته و گفت‌وگو با تفاسیر نیز هم‌زمان با نمایشگاه دستاوردهای علوم انسانی اسلامی دیجیتال آغاز شده است.

حجت‌الاسلام بهرامی در پایان چشم‌انداز آینده این مرکز را چنین تشریح کرد: هدف ما دستیابی به یک دستیار جامع علوم اسلامی است؛ سامانه‌ای که بتواند در حوزه‌های مختلف پاسخگوی نیازهای دینی مخاطبان باشد و به کمک فناوری عمق بیشتری از معارف اسلامی را ارائه دهد.

گفتنی است، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) در سال 1368 به دستور مقام معظم رهبری به منظور دیجتالیزه کردن علوم اسلامی و انسانی و پیشگامی در عرصه های مختلف علوم به زبان دیجیتال تأسیس شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(مرکز نور) صبح امروز جمع فرهیختگانی از حوزه و دانشگاه، با تأکید بر نقش محوری فناوری در آینده تبلیغ دین، اظهارکرد: امروزه مبلغی که به ابزارهای هوش مصنوعی مجهز است، چون به منابع گسترده‌ دسترسی دارد و توان تحلیل داده‌ها را داراست، می‌تواند تبلیغی اثرگذارتر و دقیق‌تر داشته باشد. اما نکته کلیدی آن است که در فضای نوین، باید محیط زیست مخاطب را شناخت و متناسب با آن پیام را منتقل کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مرجعیت سنتی در انتقال پیام در حال کمرنگ شدن است و مخاطب امروزی غالباً دانش خود را از منابع دیجیتال و چت‌بات‌ها دریافت می‌کند. در چنین فضایی، مبلغ دینی باید در همان محیط حضور یابد و از همان ابزارها بهره گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: بخشی از تبلیغ امروز ما این است که دستیارهای هوشمندی در حوزه‌های سبک زندگی، مسائل دینی و اجتماعی طراحی کنیم که بر اساس مبانی اسلامی باشند و مخاطبان جامعه را به مسیر درست هدایت کنند؛ چراکه شکل سنتی مرجعیت در انتقال پیام رو به افول است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در این مرکز گفت: ما در آغاز راه هستیم اما گام‌های مؤثری برداشته‌ایم. تاکنون چت‌بات حدیثی و چت‌بات قرآنی راه‌اندازی شده است؛ گفت‌وگو با حدیث مدت‌هاست در دسترس قرار گرفته و گفت‌وگو با تفاسیر نیز هم‌زمان با نمایشگاه دستاوردهای علوم انسانی اسلامی دیجیتال آغاز شده است.

حجت‌الاسلام بهرامی در پایان چشم‌انداز آینده این مرکز را چنین تشریح کرد: هدف ما دستیابی به یک دستیار جامع علوم اسلامی است؛ سامانه‌ای که بتواند در حوزه‌های مختلف پاسخگوی نیازهای دینی مخاطبان باشد و به کمک فناوری عمق بیشتری از معارف اسلامی را ارائه دهد.

گفتنی است، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) در سال 1368 به دستور مقام معظم رهبری به منظور دیجتالیزه کردن علوم اسلامی و انسانی و پیشگامی در عرصه های مختلف علوم به زبان دیجیتال تأسیس شده است.