شناسهٔ خبر: 75681573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

توجه به اصول تربیتی زمینه‌ساز ارتقای کیفیت و تحقق عدالت آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اینکه نظارت دقیق، پیگیری مستمر پروژه‌ها و توجه به اصول تربیتی از الزامات توسعه پایدار در حوزه آموزش است گفت: این اقدامات، زمینه‌ساز ارتقای کیفیت و تحقق عدالت آموزشی در سطح استان ایلام خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ایرج زینی‌وند امروز _چهارشنبه چهاردهم آبان_ در نشست راهبران مردمی مدرسه‌سازی نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی استان ایلام اظهار کرد: راهبران نهضت توسعه عدالت، گمنامان پرتلاش عرصه زیرساخت‌های آموزشی هستند که با پیگیری، نظارت و برنامه‌ریزی، نقش مؤثری در تقویت زیرساخت‌های آموزش در مناطق مختلف استان ایلام ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی نوعی انفاق فرهنگی است، افزود: دولت با سرمایه‌گذاری در انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای فضاهای آموزشی، گام‌های مؤثری در مسیر عدالت آموزشی برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به روندهای نوین در حوزه آینده‌پژوهی تصریح کرد: سه مسیر کلیدی در این حوزه، شکل استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی را دگرگون کرده‌اند، باید خود را با این تحولات تطبیق دهیم و با تلاش و برنامه‌ریزی، آینده‌ای روشن برای فرزندان‌مان رقم بزنیم.

زینی‌وند با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی و همکاری بین‌بخشی در فرایند مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی تنها یک بُعد از توسعه است، کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش، بُعد مکملی است که بدون آن تحقق عدالت آموزشی ممکن نخواهد بود و تعامل مؤثر میان نهادها و دستگاه‌های اجرایی، ضامن موفقیت در این مسیر است.

وی با توصیه به راهبران نهضت توسعه عدالت بر ضرورت رعایت استانداردهای فنی و تربیتی در توسعه فضاهای آموزشی تأکید کرد و گفت: نظارت دقیق، پیگیری مستمر پروژه‌ها و توجه به اصول تربیتی از الزامات توسعه پایدار در حوزه آموزش است و این اقدامات زمینه‌ساز ارتقای کیفیت و تحقق عدالت آموزشی در سطح استان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در این نشست راهبران مردمی حوزه توسعه عدالت فضاهای آموزشی به بررسی راهکارهای ارتقا عدالت آموزشی پرداختند. استان ایلام دارای بیش از ۱۱ هزار فرهنگی و معلم و بیش از ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف است.