شناسهٔ خبر: 75679515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان:

زاینده‌رود دغدغه مسافران نوروزی/ ظرفیت برخط هتل‌های اصفهان در اختیار ۱۳۷ قرار گیرد

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: در صورت همکاری هتل‌ها و مراکز اقامتی، امکان ارائه اطلاعات برخط درباره ظرفیت‌های خالی و قابل رزرو اماکن اقامتی وجود داشته و نحوه راهنمایی مسافران نوروزی به بهترین شکل انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی امروز _چهارشنبه چهاردهم آبان _ در نخستین جلسه کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان درباره ظرفیت‌های اقامت و ارائه خدمات به گردشگران شهر اصفهان اظهار کرد: در بازه زمانی فعالیت ستاد نوروزی سال ۱۴۰۴، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ پیام مرتبط با موضوعات مختلف گردشگری، اسکان و خدمات شهری از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ ثبت و پیگیری شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ گردشگر نوروزی برای اسکان هتل و مهمان‌پذیر راهنمایی شده‌اند، افزود: بالاترین میزان تماس‌ها مربوط به اسکان در مراکز آموزش و پرورش و اقامتگاه‌های موقت بود و پس از آن، درخواست‌های مرتبط با هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، منازل استیجاری و باغ فدک در اولویت قرار داشت. موضوع اسکان در ورزشگاه‌ها نیز در شرایط اضطراری مورد توجه قرار داشت و با پیگیری ویژه انجام شد.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش زیادی از تماس‌های سامانه ۱۳۷ مربوط به دریافت اطلاعات اتوبوس‌های گردشگری، مسیرهای تاریخی شهر، ساعات و نحوه فعالیت مراکز تفریحی، اماکن میراثی، حمل‌ونقل عمومی و مراکز خرید بوده است، تصریح کرد: با تکمیل اطلاعات موردنیاز مسافران نوروزی، ارسال لینک‌های مسیریابی و دسترسی سریع به مراکز خدماتی از طریق پیامک به مسافران انجام شد تا فرآیند هدایت و راهنمایی گردشگران تسهیل شود.

وی با بیان اینکه طرح پاسخگویی به مکالمات نیمه‌تمام که اکنون در سامانه ۱۳۷ دنبال می‌شود در نوروز ۱۴۰۴ آغاز شد، گفت: از آنجا که بسیاری از تماس‌گیرندگان که در مسیر سفر و در حال تردد بودند و احتمال قطع تماس وجود داشت، کارشناسان اداره پس از قطع ارتباط، مجدد با مسافر تماس گرفته و موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می‌کردند تا هیچ درخواستی بی‌پاسخ نماند.

رفیعی با تاکید بر لزوم بارگذاری اطلاعات به‌روز و جامع در سامانه ۱۳۷، گفت: اگر اطلاعات لازم برای مسافران نوروزی به ویژه اطلاعات مربوط به هتل‌ها و مراکز اقامتی در زمان مناسب در اختیار اداره ارتباطات مردمی قرار گیرد، پیش از آغاز حجم سفرها امکان بارگذاری داده در سامانه و استفاده بهینه از آن فراهم می‌شود.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در صورت همکاری هتل‌ها و مراکز اقامتی، امکان ارائه اطلاعات برخط درباره ظرفیت‌های خالی و قابل رزرو اماکن اقامتی وجود داشته و نحوه راهنمایی مسافران نوروزی به بهترین شکل انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۴، حدود سه هزار و ۵۰۰ تماس رضایت‌سنجی با بیش از پنج هزار مسافر برقرار شده، گفت: نظرات، انتقادات و پیشنهادهای گردشگران جمع‌آوری و در برنامه‌های نوروز ۱۴۰۵ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رفیعی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ در مجموع بیش از ۱۵۰ ساعت تماس ورودی و ۳۱ ساعت تماس خروجی برای اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی داشته است، گفت: نزدیک به ۱۰۰ پیام در سامانه از مسافران نوروزی ثبت شده که برای اطلاع از وضعیت زاینده‌رود پیش از حرکت به سمت اصفهان تماس گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: نیاز است دفاتر املاک و منازل استیجاری بود به صورت ۲۴ ساعته و بدون واسطه پاسخگوی مسافران باشند تا سبب نارضایتی و شکایت گردشگران نشود.