به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مطهر محمدخانی در نشست خبری اصحاب رسانه درباره هوشمند سازی چراغهای مسیر اتوبوسهای تندرو اظهار کرد: یک تفاوت نظر درخصوص مدیریت خطوط تندروی اتوبوسرانی وجود دارد که اختلاف نظرها بین شهرداری و پلیس راهور است و باید تعیین تکلیف شود. باید بهرهبردار از این خطوط مسئولیت آن را بپذیرد و طبیعتا این حجم از تردد موتور سیکلت در این خطوط قابل قبول نیست. این مشکل باز هم به موضوع مدیریت یکپارچه و واحد شهری بر میگردد. در بحث چراغهای هوشمند نیز اتفاقاتی افتاده و در برخی نقاط این چراغ های هوشمند فعال شده و باید در نقاط دیگر نیز فعال شوند.
وی در مورد اظهارات استاندار تهران در رابطه با حریم پایتخت، اظهار کرد: به نظر میرسد رویکردی که استاندار اتخاذ کرد به دلیل عدم تسلط و آگاهی به موضوع بسیار حساس حریم است واین مساله در آینده گریبان آنها را به لحاظ حقوقی خواهد گرفت.
وی ادامه داد: قانون صراحتا و بسیار روشن به مدیریت و نظارت بر حریم پرداخته و آن را بر عهده شهرداری گذاشته است. ایجاد ساختار جدید برخلاف سیاستهای کلان دولت است. اگر بخواهیم ساده به این موضوع بپردازیم، شهرداری تهران با تجربه خود در موضوع حریم، اقدامات ویژهای را مبنی بر نظارت هوشمند آغاز کرد و متناسب با آن با حجم بالایی از تخلفات در حریم مواجه شد. بلافاصله وقتی شهرداران مناطق و نواحی دارای حریم برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز که بخشی از آنها مربوط به مجموعههای اقتصادی و دارای نفوذ در برخی نهادها بود، ورود کردند، استانداری وارد موضوع شد و تلاش کردند که حریم تهران را کاهش دهند و آن را بی اثر کنند.
شهرداری و شورا در موضوع حریم تهران کوتاه نمیآید
سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه نگاه استاندار به موضوع زمینه ساز سوء استفاده جریانهای بیرون از استانداری و مافیای ساخت و ساز شده است، گفت: شهرداری و شورای شهر در این زمینه کوتاه نخواهند آمد و از دستگاه قضایی درخواست می کنیم دست مدیریت شهری را برای برخورد با متخلفان باز بگذارند.
وی با اعلام اینکه برای برخی همکاران ما که اقدام به مقابله و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز می کنند، موانعی ایجاد میشود، تصریح کرد: امیدواریم این مسیر اصلاح شود و شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
محمدخانی با بیان اینکه مسیر صدور پروانه کاملاً شفاف و از سوی کمیسیون ماده پنج به عنوان یک نهاد فرابخشی است، اظهار کرد: اتفاقاتی در حریم رخ می دهد که افراد بابت تصمیمات و تبعات آن باید پاسخگو باشند. هر رویه غلطی پیش برود و اتفاقی رخ دهد، مسئولیت آن با شخص استاندار خواهد بود. روشن است که این اقدامات خلاف نظر رئیس جمهور و خلاف قانون است و به ضرر پایتخت و مردم خواهد بود. طبیعتاً باید پاسخگو باشند.
محمدخانی با بیان اینکه پرونده تراموا بسته نشده و تکلیفی مبنی بر تأمین ART و تراموای چرخ لاستیکی یک الزام قانونی است، اظهار کرد: بررسیها و مطالعات در حال انجام است و دو خط نیز برای آن مشخص شده است. شهرداری تهران در مرحله اول اولویت خود را روی اتوبوسهای سه کابین و یا متروباس گذاشته تا با هزینه کمتری، ظرفیت حمل و نقل خطوط تندرو را افزایش یابد. در سفر اخیر تیم مدیریت شهری به چین، ۷۵ دستگاه متروباس از شرکت هایگر خریداری شد تا فاصله بین مد حمل و نقلی اتوبوس و مترو را با اتوبوسهای سه کابین تأمین کنیم. پس از آن به دنبال تراموا هم خواهیم رفت.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران دنبال انجام اقدام جدی در بخش نظافت و نگهداشت شهر است، تصریح کرد: شهرداری ورود جدی و بدون تعارفی در زمینه مدیریت پیمانکاران دارد. اگر کم کاری صورت بگیرد و پیمانکاران بخواهند مسیر اصلاحی شهرداری را با مشکل مواجه کنند، قطعاً برخورد خواهد شد. در هفتههای آینده اثر تحولی جدی را در حوزه نظافت خواهیم داشت. بعدازظهر امروز جلسه مهمی در این زمینه در مدیریت شهری برگزار خواهد شد تا مشکلات در این زمینه رفع شود.
خبر لغو کنسرتهای برج میلاد کذب است
محمدخانی درباره لغو کنسرتهای برج میلاد بیان کرد: منشا این خبر را نمی دانیم کجاست و حدس ما این است که هر چه نزدیک به انتخابات می شویم تلاش میشود دوگانه های فرهنگی و هنری ایجاد شود تا برخی گروهها را مخالف شادی مردم نشان دهند. این دوگانه سازی و دو قطبی سازی ها برای مردم بی مزه شده است و از اساس این مساله غلط است و برج میلاد کنسرت ها را برگزار میکند. در ماه های آینده برقراری برنامههای فاخر موسیقیایی و کنسرت ها در برنامه برج میلاد نشان میدهد که این خبر کذب است.
وی یادآور شد: برج میلاد برنامهریزیها را برای یک سری رویدادها انجام میدهد؛ اما ممکن است تهیه کننده ای از این تقویم ها و برنامهریزیها ناراضی باشد و به فرض خود از بازار رسانه برای این نارضایتی استفاده کنند. اما شهرداری تلاش میکند همه رویدادها و برنامه هایی که مورد استقبال مردم قرار میگیرد و برنامه های فاخر را در اولویت قرار دهد.
∎