همشهری آنلاین - همزمان با شروع فعالیت مدیریت ششم شهری، احداث بزرگراه شهید شوشتری در محدوده مناطق ۱۴و ۱۵ پایتخت به عنوان قطعه ناتمام کمربندی شهر تهران مورد توجه قرار گرفت و عزمی جزم شد تا این مهم به سرانجام رسد.
با توجه به تقاضای ترافیکی ترانزیتی این محور، این طرح از بزرگراه به آزادراه تغییر کاربری داد و بلافاصله باز طراحی آن آغاز شد. اجرای این ابر پروژه به دلیل ملاحظات خاص به دو گام تقسیم شد و گام نخست آن شامل احداث باقیمانده تقاطع ثامن (کیلومتر۰ تا ۲.۴۷) بود و احداث آزادراه شهید شوشتری و تقاطع محلاتی (از کیلومتر ۲.۴۷ تا ۹.۳) در برنامه اجرا قرار گرفت.
مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در کاهش ترافیک بزرگراه بسیج، در خصوص بخش آزادراهی شهید شوشتری که از آبانماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: در ۷ کیلومتر محور اصلی، عملیات نصب نیوجرسی و تیرهای روشنایی و اجرای آسفالت بیندر صورت گرفته است و تکمیل شبکه جمع آوری آبهای سطحی و نصب تابلو و علائم در برنامه کاری قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پنج تقاطع در قالب تعریض دو زیرگذر کلهر و نظامی و اجرای سه زیرگذر ارتش، تجاره و محلاتی در مراحل پایانی است.

صداقتی با اشاره به آغاز اصلاحات هندسی محدوده میدان فدک و اتصال آزادراه به خیابان هجرت گفت: پیشرفت بخش آزادراهی شهید شوشتری از مرز ۹۰ درصد فراتر رفته است.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در خصوص بخش ثامن که عملیات اجرایی آن از آذرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد، اظهار داشت: زیرگذر بزرگراه رستگار به شوشتری به پایان رسیده و عملیات تکمیلی دو پل نیمه کاره شمال به جنوب شوشتری به رستگار و شمال به شرق شوشتری به بزرگراه امام رضا شامل ایزولاسیون و اجرای درز انبساط در دست اقدام است.
وی با اشاره به اتمام پیاده روسازی و اجرای قرنیز در این پل ها، از نصب و اجرای هندریل در هفته جاری خبر داد و گفت: دسترسی راستگرد آزادراه شهید شوشتری به غرب بزرگراه امام رضا نیز در مرحله زیرسازی است و تا نیمه آبان ماه آماده اجرای آسفالت می شود.
صداقتی با اشاره به اجرای فضای سبز در این محدوده گفت: این پروژه بزودی آماده اجرای لایه نهایی آسفالت می شود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران پیشرفت بخش ثامن را ۹۴ درصد اعلام کرد و پاییز امسال را زمان تکمیل دسترسی های ثامن دانست.