شناسهٔ خبر: 75614554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

فیلم | زمان رسیدگی به درخواست های مردمی کاهش می یابد

یاسوج - ایرنا - یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌های مردمی را یکی از اولویت‌های اصلی در دیدارهای مردمی دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای خدمات‌رسانی بهتر و تحقق شعار دولت به مدیران کل تاکید شده که بیشتر در بین مردم حضور داشته باشند و سرکشی از مناطق مختلف و بخصوص محروم را به صورت هفتگی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی روز شنبه در دیدار مردمی با تشکر از اصحاب رسانه از افزایش تعداد ملاقات‌های مردمی در روزشنبه هر هفته خبر داد و اظهار داشت: این جلسات با حضور معاونان استانداری و جمعی از مدیران استانی به صورت هفتگی و با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم در محل استانداری تشکیل می‌شود.

رحمانی با اشاره به روند ثبت‌نام متقاضیان خاطرنشان کرد: در گذشته هر هفته حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر از شهروندان در این جلسات حضور می‌یافتند، اما با توجه به افزایش درخواست‌ها و طولانی شدن نوبت تا ۶ ماه، از یک ماه گذشته برنامه‌ریزی جدیدی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در قالب این برنامه جدید، روزانه حداقل ۵۰ تا ۶۰ نفر از مردم مورد ملاقات قرار می‌گیرند و امروز نیز که چهارمین جلسه دور جدید است، با ۴۵ نفر از عزیزان دیدار شد و مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار با بیان جزییات موضوعات مطرح شده در این جلسات افزود: مسائل مربوط به مسکن، تامین معیشت، عمران روستاها و همچنین مشکلات واحدهای تولیدی از جمله مواردی است که عمدتا توسط دهیاران و شوراها مطرح می‌شود.

رحمانی با تاکید بر تاثیر این اقدام در کاهش زمان انتظار مردم گفت: پیش‌بینی می‌شود حداکثر سقف نوبت‌ دهی به یک تا دو ماه کاهش یابد که این امر منجر به افزایش اعتماد عمومی و کاهش تعداد متقاضیان پشت نوبت خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری مصوبات این جلسات، تصریح کرد: تاکید کردیم که مدیران کل موارد ارجاعی را در کمترین زمان ممکن و در چهارچوب ضوابط مورد رسیدگی قرار داده و حداکثر مساعدت برای حل مشکلات مردم انجام شود.

استاندار خاطرنشان کرد: تاکید کلی‌تر این است که مشکلات مردم در همان سطح اولیه و در دستگاه‌های اجرایی باید حل شود و تنها موارد انگشت ‌شمار باید به استانداری ارجاع داده شود.

رحمانی با بیان اینکه، رسیدگی نکردن جدی به مسائل مردم در دستگاه‌های اجرایی موجب تراکم مراجعات و نارضایتی می‌شود، افزود: بر اساس شعار دولت، همه مدیران باید خود و معاونانشان را موظف بدانند که در اولین فرصت و با استفاده از امکانات موجود، مشکلات مردم را حل کنند.

استاندار با بیان اینکه با کاهش تعداد متقاضیان برنامه ملاقات عمومی به روال معمول باز خواهد گشت، اظهار داشت از اصحاب رسانه که در انعکاس صدای مردم و اقدامات دولت نقش موثری دارند، سپاسگزارم.