شناسهٔ خبر: 75611418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح ۶ مرکز جدید میوه و تره بار در تهران + فیلم

تهران - ایرنا - ۶ مرکز و بازار جدید عرضه میوه و تره بار امروز/شنبه/ با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران افتتاح شد که چهار بازار آن در جنوب شهر به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ۶ مرکز میوه و تره به خبرنگاران گفت: در چهار سال گذشته ۵۶ بازار جدید به شبکه میادین میوه و تره‌بار تهران افزوده شده که امروز شاهد بهره‌برداری رسمی از ۶ مورد دیگر هستیم.

داود گودرزی افزود: تا پایان سال برای دو بسته افتتاحیه دیگر هم برنامه‌ریزی شده پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد بازارهای جدید به حدود ۷۰ تا ۸۵ مورد برسد این امر را توسعه خواهیم داد تا بتوانیم به عدد ۱۰۰ برسانیم.

افتتاح بازار میوه با مشارکت مردم

به گفته وی، یکی از اقدامات جدید توسعه بازارها به صورت مشارکتی است اگر کسی در هر محله‌ای زمین داشته باشد و بخواهد با شهرداری همکاری کند، ما کاملاً آماده‌ایم تا بازار مشارکتی راه‌اندازی کنیم؛ در این بازارها همه قواعد و ضوابط سازمان میوه و تره‌بار رعایت خواهد شد و هدف اصلی ما این است که شهروندان بتوانند کالاهای اساسی، میوه و تره‌بار خود را با کیفیت مناسب و قیمت منصفانه دریافت کنند و دغدغه‌ای برای تأمین آن نداشته باشند.

معاون شهردار تهران افزود: یکی از برنامه‌های اساسی سازمان، کاهش واسطه‌ها از مسیر تولید تا سفره مردم است و این رویکرد جزو اساسنامه و اهداف اصلی سازمان محسوب می‌شود و با توجه به موانع و رویکردهای گذشته که باعث فاصله‌گذاری در این مسیر شده بود، در این دوره به سرعت در حال جبران آن هستیم. اساسنامه سازمان نیز تغییر کرده تا بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی، تعاونی‌ها و مجموعه‌های مردمی زنجیره تولید و توزیع محصولات را تقویت کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های ویژه توسعه بازارها گفت: ما به شهرستان‌هایی که محصولات خاصی دارند مانند مرکبات، خرما، برنج و سایر محصولات کشاورزی سر می‌زنیم تا تولیدکنندگان بزرگ بتوانند محصولاتشان را مستقیم در غرفه‌های ما عرضه کنند و واسطه‌ها حذف شوند؛ این اقدام هم در راستای توسعه کمی بازارها است که همه محله‌ها از بازار برخوردار شوند و هم از نظر کیفیت محصولات، تضمین عرضه در شرایط خاص و قیمت مناسب، برنامه‌ریزی دقیقی انجام شده است. همچنین بهره‌برداران نیز از طریق مزایده‌های ما وارد این چرخه می‌شوند و تمامی قواعد و نظارت‌ها رعایت می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسی و درخواست‌های مردمی، به این نتیجه رسیدیم که جنوب تهران باید سهم بیشتری از خدمات میوه و تره‌بار و سایر خدمات شهری داشته باشد؛ هم‌اکنون ۵۳ درصد میادین در نیمه جنوبی و ۴۷ درصد در نیمه شمالی شهر قرار دارند.

وی یادآور شد: هدف ما برقراری عدالت در توزیع خدمات است، نه نادیده گرفتن بخشی از شهر. هرکجا ظرفیت و مشارکت مردمی وجود داشته باشد، توسعه خدمات ادامه خواهد یافت.

اضافه شدن نانوایی‌ها به مجموعه خدمات بازارهای تره‌بار جدید

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران هم با بیان اینکه در بازارهای جدید از جمله در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ تلاش کرده‌ایم تمامی خدمات به‌صورت کامل ارائه شود، گفت: بازارها دیگر به شکل تک‌غرفه‌ای نیستند و خدمات جدیدی از جمله نانوایی به آن‌ها افزوده شده است.

مهدی بختیاری زاده افزود: هم‌اکنون از میان ۶ بازاری که امروز افتتاح می‌شود، چهار بازار در مناطق جنوبی و دو بازار در مناطق شمالی تهران قرار دارند؛ البته که این موضوع به معنای غفلت از مناطق شمالی نیست، بلکه تلاشی است برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته در جنوب شهر وجود داشته است.

وی اظهار کرد: هدف ما این است که سطح خدمات در مناطق جنوبی گسترش یابد و بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم این بخش از شهر باشیم.