شناسهٔ خبر: 75607401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهارت مکمل مدرک/ جهاد دانشگاهی کرمانشاه طرح توانمندسازی ۵ هزار دانشجو را آغاز کرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزایش مهارت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را مکمل مدارک دانشگاهی دانست و گفت: طرح ویژه‌ای برای توانمندسازی پنج هزار دانشجو در قالب برنامه‌ای سه‌ساله با هدف آماده‌سازی علمی و حرفه‌ای دانشجویان برای ورود به بازار کار در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیامک آزادی روز شنبه در نشست خبری افزود: جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری برنامه ویژه‌ای برای توانمندسازی دانشجویان در دست دارند و به دنبال اجرای طرحی جامع برای ارتقای مهارت‌های علمی، حرفه‌ای و فردی آنان هستند.

وی افزود: در این طرح تلاش می‌شود همه مهارت‌های لازم برای ورود دانشجویان به دنیای کسب‌وکار از جمله فنون مذاکره، رزومه‌نویسی، شبکه‌سازی و مهم‌تر از همه مهارت حل خلاق مساله آموزش داده شود تا شرکت‌کنندگان پس از پایان دوره به افرادی توانمند و آماده برای فعالیت در محیط واقعی کار تبدیل شوند.

آزادی اظهار کرد: دوره‌های مهارت نرم یا مهارت فردی در کنار آموزش‌های مرتبط با راه‌اندازی کسب‌وکار و برنامه‌های شبکه‌سازی، محورهای اصلی این طرح را تشکیل می‌دهند و همه این بخش‌ها از طریق یک پلتفرم ارتباطی بین دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و متخصصان دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان هستند و جهاد دانشگاهی در نظر دارد تا پایان سال جاری بخش‌هایی از این طرح را آغاز کند و از سال آینده اجرای کامل آن را در دستور کار قرار دهد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به وجود حدود ۷۰ هزار دانشجو در استان گفت: این ظرفیت اگر به درستی هدایت شود، می‌تواند تحولی جدی در توسعه آینده کرمانشاه ایجاد کند، اما در صورت رها شدن ممکن است خود به چالش تبدیل شود.

آزادی اضافه کرد: برای اثربخشی بیشتر، دفاتر دانشجویی جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های استان فعال می‌شود تا تعامل و ارتباط عملیاتی با دانشگاه‌ها شکل گیرد و این طرح به‌صورت هماهنگ و میدانی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی دانشجویان تنها به آموزش محدود نمی‌شود، بلکه مجموعه‌ای از آموزش، مهارت‌افزایی، شبکه‌سازی و تغییر نگرش را شامل می‌شود تا شرکت‌کنندگان پس از پایان طرح به‌صورت ملموس نسبت به گذشته متفاوت باشند.