به گزارش Insider Gaming پلتفرم REDSEC بازی Battlefield ۶ هماکنون برای همگان در دسترس قرار گرفته است. این یک بازی بتل رویال رایگان (free-to-play) است که دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که از آن انتظار دارید. یک نقشه بزرگ و باز، چندین بتل پس (Battle Pass) برای انتخاب، مجموعهای از مأموریتها برای انجام دادن در طول بازی، و یک دایره مرگ که به طور مداوم کوچکتر میشود و در نهایت کل لابی را در بر میگیرد.
بازی «به شدت شبیه به وارزون» است (Warzone-coded)، و این موضوع از بسیاری جهات منطقی به نظر میرسد، زیرا در خون تیم رهبری که REDSEC را ساختهاند، این سبک وجود دارد. در نهایت، REDSEC هیچ نوآوری بزرگی در ژانر بتل رویال ارائه نمیدهد، اما یک ورود شایسته به این فضا است که حداقل ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.
آیا Battlefield REDSEC بازی خوبی است؟
به عنوان یک عنوان بتل رویال، Battlefield REDSEC تمام آن چیزی است که میتوانید انتظار داشته باشید. بازیکنان از هلیکوپترها به داخل نقشه فرود میآیند، منطقه فرود خود را از میان انبوهی از نقاط مهم (POI) انتخاب میکنند، جعبهها را لوت میکنند، مأموریتها را آغاز میکنند و با دیگر بازیکنان میجنگند. با گذر زمان بازی، منطقه قابل بازی توسط حلقهای از آتش مرگبار کوچکتر میشود.
این همان مفهوم «Firestorm»، حالت بتل رویال Battlefield ۵ در تقریباً هفت سال پیش است که کم و بیش با شکست کامل مواجه شد.
REDSEC تمام ویژگیهای Battlefield ۶ را در خود جای داده است. سلاحها، شخصیتها، تجهیزات، وسایل نقلیه و مکانیکهای حرکتی، همگی مستقیماً از تجربه اصلی بازی (BF۶) گرفته شدهاند که خود یک پیشنهاد فوقالعاده است. در ظاهر، بازی کردن REDSEC حس بسیار خوبی دارد؛ حرکت نرم و روان است و عناصر اصلی یک بازی بتلفیلد، مانند «تخریبپذیری شدید» (intense destruction)، در آن حاضر هستند.
همانطور که در نقشه Fort Lyndon (فورت لیندون) کاوش میکنید، «کیلاستریکها»، چالشهایی برای باز کردن تانکها و وسایل نقلیه قدرتمند، دراپهای سلاح سفارشی (custom weapon drops) و کیتهایی پیدا خواهید کرد که میتوانید از آنها برای ارتقای سلاحها در لحظه استفاده کنید.
اینجاست که نوآوریهای موجود بازی شروع به نفوذ میکنند، و همچنین جایی است که شاهد نوآوریهای مشترکی هستیم که از بازیهایی مانند Apex Legends (دیگر محصول Electronic Arts) به اینجا آمدهاند.
حتی سیستم توکن Double XP (دو برابر شدن تجربه) مستقیماً از Call of Duty کپی شده است. بازی خوب است، اما نمیتوانستم این حس را نادیده بگیرم که گاهی اوقات در حال بازی کردن Warzone هستم؛ این چیزی نیست که شما از یک رقیب مستقیم انتظار دارید. از ساختار توکن Double XP گرفته تا مکانیکهای بتل پس، و از ماهیت مأموریتهای جانبی تا ویژگیهای لودآوت (loadout)، REDSEC به سادگی بوی Call of Duty: Warzone میدهد.
REDSEC ثابت میکند که ژانر بتل رویال همچنان قدرتمند است
ژانر بتل رویال همیشه جزر و مد داشته و هرگز ثابت نبوده است. در طول سالها بازیهای زیادی به آن اضافه شدهاند و زمانی بود که توسعهدهندگان بازیهای غیرمرتبط نیز شانس خود را در این ژانر امتحان میکردند (حتی بازیهایی مانند Forza Horizon و Fallout ۷۶ زمانی حالت بتل رویال داشتند).
هیجان پیرامون REDSEC کاملاً محسوس بود و در هنگام راهاندازی، بازیکنان با صفهای انتظار قابل توجهی مواجه شدند. ترافیک در پلتفرمهای استریم و محتوا افزایش یافت و تعداد بازیکنان با انرژی خوبی تزریق شد، زیرا هم طرفداران بتلفیلد و هم Call of Duty مشتاق کشف این پلتفرم رایگان بودند.
حتی پس از گذشت بیش از یک دهه، مفهوم بتل رویال همچنان یک فرمول برنده است و REDSEC این توپ را برداشته و با آن میدود و چیزی مملو از پتانسیل تولید میکند که ممکن است به اندازه کافی پایدار باشد تا امثال Warzone را به چالش بکشد.
مطمئناً یک منحنی یادگیری وجود دارد، به خصوص در مورد قابلیتهای تخریبپذیری بازی و برخی از مکانیکهای حرکت و کار با سلاح، اما احساس میکنم این بازی در دسترسترین بتل رویالی است که میتوانید به آن امیدوار باشید.
نقشه بازی (که عمیقاً حال و هوای کالیفرنیا را دارد) نیز عالی است. این همان نوع محیطی است که من دوست دارم؛ ترکیبی از زیستبومهای شهری با مناطق طبیعی و اندکی نواحی کوهستانی و بیابانی. نقشه متنوع است، به اندازه کافی بزرگ است تا تعداد بازیکنان را در خود جای دهد بدون اینکه احساس پوچی کنید، و گوشه و کنارهای زیادی برای کاوش دارد.
اما بازی بینقص نیست
REDSEC در زمان عرضه مشکلات زیادی داشته است. زمانی که من بازی میکردم، سهم خودم را از باگها و گلیچها تجربه کردم:
ناپایداری شبکه که باعث «از دست رفتن بستههای داده» (Packet Loss) و «کشیدگی» (Rubber Banding) میشد.
عناصر داینامیک مانند دراپهای سلاح سفارشی که در هوا شناور میماندند.
جعبههای سلاح که هنگام تعامل کپی میشدند و در هم فرو میرفتند.
بازیکنانی که به زیر نقشه سقوط میکردند (و همانجا میماندند).
برجهای استقرار مجدد (Redeploy towers) که همتیمیها را به درون آتش پرتاب میکردند.
مشکلات اولیه عرضه در این روزها رایج هستند و منصفانه نیست که به خاطر آنها از بازی امتیاز کم کنیم، اما انتظار میرفت REDSEC با توجه به پایداری پلتفرم چندنفره اصلی (BF۶) و سرمایهگذاری هنگفت Electronic Arts در این پلتفرم بتل رویال، در وضعیت بهتری راهاندازی شود.
با توجه به شباهت بسیار زیاد به Warzone، آیا REDSEC میتواند در نهایت از زیر سایه این رقابت فرار کند؟
اگر میخواهید REDSEC را امتحان کنید، توصیه میکنم اگر فکر میکنید قرار است چند ساعتی را صرف آن کنید، یک بتل پس (ترجیحاً بتل پس BF Pro) تهیه کنید. این کار یک لایه دیگر به بدنه بازی اضافه میکند و هدف بیشتری برای بازی کردن خواهید داشت. حلقه اصلی گیمپلی به اندازه کافی رضایتبخش است، اما بازیهای بتل رویال تمایل دارند تحت فشار تکرار، به سرعت خستهکننده شوند.
زمان مشخص خواهد کرد که Electronic Arts با Battlefield REDSEC چگونه رفتار خواهد کرد. در حال حاضر، این یک عنوان بتل رویال عالی است که تمام انتظارات شما از یک ضمیمه برای بتلفیلد را برآورده میکند و من قطعاً بیش از چند ساعت برای آن وقت خواهم گذاشت.
انتهای پیام/