حمید اکبری خامنه، فیلمنامهنویس آثاری چون، «آقای زالو»، «دو روز دیرتر» و از نویسندگان فیلم «ناتور دشت»، در یادداشتی که در اختیار ایرنا قرار داد درباره سریال «بامداد خمار» نوشت:
نرگس آبیار در اقتباس از رمان ماندگار «بامداد خمار»، بیش از آنکه به بازسازی صرفِ نوستالژی یا بازگویی داستانی عاشقانه بیاندیشد، تلاش کرده تا مفهوم «انتخاب» را در بستر تاریخ و فرهنگ ایرانی بازخوانی کند. نتیجه، سریالی است که در ظاهر عاشقانهای کلاسیک است اما در لایههای زیرین از تضادِ میان «احساس و عقل» و مهم تر از آن «زن و جامعه» سخن میگوید.
آبیار، در این اقتباس، نه قصد روایت عین به عین رمان را داشته و نه قصد مدرن کردن آن؛ او در واقع یک مرثیه ساخته برای زخم های طبقاتی که هنوز مساله ی مهم اجتماع ماست. اجتماعی که هنوز هم قبل از عشق، مرز و طبقه را روبروی خود می بیند.
از نظر تکنیکی، ریتم درونی اثر نه از تدوین، که از تعلیق عاطفی میآید؛ نماها طولانی هستند اما احساس درونشان میجوشد. گفتوگوها نسبت به آثار قبلی او کمحرف اند و پرمکث، انگار آدمهای این اثر آبیار بیشتر از آثار قبل در بیان کلمات تأمل می کنند.
دوربین آبیار در این سریال بیشتر از اثر قبلی خود کنترل شده. این کنترل سبب شده تا تعلیق، این بار مقابل دوربین او ساخته شود نه به واسطه خود دوربین.
طراحی صحنه «بامداد خمار» همچون آثار قبلی آبیار برگ برنده اوست اما این بار آبیار به جای صرفِ پرنمایی توانسته به رئالیسمی شاعرانه برسد.
در نهایت، «بامداد خمار» فقط بازسازی یک رمان محبوب نیست؛ تمرینی است برای دیدنِ عشق در بستر شکست و شنیدنِ صدای استخوان ها در لای طبقات.
درام عاشقانه بامداد خمار که اثر اقتباسی از مشهورترین و پرفروش ترین رمان عاشقانه بعد از انقلاب به قلم فتانه حاج سیدجوادی ساخته شده است، روایت دختر یک خانواده اعیان طهران قدیم با نام «محبوبه» است که عاشق شاگرد نجاری محله شان می شود.
علی مصفا، رضا کیانیان، لاله اسکندری، گلاره عباسی، ترلان پروانه، نوید پورفرج، حمید صفت، فرزانه فرنام، دانیال پورصباح، مرجانه گلچین، رزیتا غفاری، پریوش نظریه، کاظم هژیر آزاد، داوود فتحعلی بیگی، بهنوش بختیاری، احترام برومند، گلاب آدینه، بهناز جعفری، لیندا کیانی، المیرا دهقانی، حسین کیانی، اردشیر رستمی، سولماز غنی، شیدا یوسفی از جمله بازیگران این سریال هستند.