شناسهٔ خبر: 755935 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهاي نفت در بازار آسيا افزايش يافت

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/05/15
بهای نفت پس از کاهش شدیدی که روز سه‌شنبه در بازار نیویورک پیدا کرده بود، روز چهارشنبه در بازار آسیا افزایش یافت اما نگرانی‌ها در مورد احتمال کاهش تقاضا در آمریکا باعث شد این افزایش محدود باشد.
هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه سپتامبر با 27 سنت افزایش، 97 دلار و 65 سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه نیز 31 سنت افزایش یافت و به 104 دلار و 92 سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بهای نفت روز سه‌شنبه تحت تأثیر نشانه‌های تقاضای پایین برای بنزین در آمریکا پیش از انتشار گزارش هفتگی وزارت انرژی در مورد ذخایر نفت خام و بنزین این کشور، به پایین‌ترین سطح در شش ماه گذشته رسید.
افزایش ذخایر بنزین آمریکا، بازارها را در فصل تابستان که سفر‌های زمینی به اوج خود می رسد، نگران می کند.
به گفته تحلیل‌گرانی که آژانس داو جونز نیوزوایر با آنها گفتگو کرده است، ذخایر بنزین و فراورده‌های پالایشگاهی آمریکا احتمالا به ترتیب 100 هزار و 600 هزار بشکه افزایش پیدا کرده‌اند. از سوی دیگر این تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند ذخایر نفت خام آمریکا یک میلیون و 700 هزار بشکه کاهش پیدا کرده باشد.
کارشناسان همچنین کند شدن فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا را به علت فرا رسیدن فصل تعمیر و نگهداری آنها پیش‌بینی می کنند که به معنای کاهش میزان تقاضا خواهد بود.
معامله‌گران از سوی دیگر با دقت تحولات لیبی، عراق و روسیه را که می تواند بر عرضه نفت خام به بازار جهانی تأثیر بگذارد دنبال می کنند.
سه‌شنبه، در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) با 91 سنت کاهش، 97 دلار و 38 سنت معامله شده بود.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 80 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز دوشنبه، 104 دلار و 61 سنت به فروش رفته بود.
106/138

نظر شما