به گزارش ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز پنجشنبه در بیست و چهارمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران و سی و یکمین سالروز نکوداشت روز ملی بیمه سلامت در مشهد با بیان این که الکترونیکی کردن تمام خدمات بیمه ای سازمان در دستور کار است.
وی عنوان کرد: در واقع بیمه سلامت چند محور جدی را برای تحول مدنظر دارد یکی از این موارد موضوع پیشگیری است یعنی افراد را از همان اوان کودکی و نوجوانی مورد توجه و خدمات لازم قرار دهیم تا از هزینه های گزاف درمان و بار مالی که بر دولت و جامعه و خانواده تحمیل میشود جلوگیری شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد: محور دیگر تحول آن است که تخصیص بودجه ما بر اساس این که بیمار خدمت درمانی دریافت کند نباشد بلکه تخصیص بودجه در بخش های ورزش، تغذیه و غربالگری هم دیده شود.
ناصحی افزود: خوشبختانه توانستیم بیمه های پایه را ملزم کنیم که پنج درصد اعتبارات خود را در حوزه پیشگیری هزینه کنند و این موضوع در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب و دستورالعمل آن در بیمه نهایی شده است.
وی ادامه داد: هم اینک در دولت هم عزم ملی هم برای این تحول در سازمان بیمه سلامت وجود دارد.
وی در ادامه با بیان این که سازمان بیمه سلامت ایران در ۳۱ سال فعالیت دستاوردهای بسیاری داشته است، گفت: در چند سال اخیر این سازمان موضوع نسخه الکترونیکی و شروع نظام الکترونیک در سلامت را در دستور کار داشته که اقدام مهم و سنگینی بوده ومورد استقبال قرار گرفته و تحقق آن در بخش دولتی و خصوصی به ۱۰۰ درصد رسیده است.
ناصحی افزود: ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب لاعلاج در سازمان بیمه سلامت ایران در راستای حمایت از این بیماران نیز اتفاق بزرگی بود که نیاز به تقویت و منابع بیشتر دارد و امید است در بودجه سال ۱۴۰۵ اعتبار خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شود و نظام ارجاع برای این بیماران ایجاد شود.

توزیع منابع خدمات بیمه ای یکسان و عادلانه نیست
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: عدالت در توزیع منابع خدمات بیمه ای از مسایل مهمی است که اصل ۲۹ قانون اساسی بر دوش حاکمیت قرار داده است.
حجتالاسلام نصرالله پژمانفر افزود: آنچه امروز مردم در این خصوص می بینند آن است که توزیع این خدمات یکسان نیست و در برخی نقاط ۸۵ درصد و در برخی مناطق ۵۰ درصد است که موضوع عدالت در این موضوع مهم است و باید به آن پرداخته شود.
وی با بیان این که چطور میتوانیم جلوی اتفاقاتی همچون فساد در چرخه خدمات درمانی را بگیریم ، عنوان کرد: دولت در کشور برای سلامت و بیمه سلامت هزینه بسیاری می شود اما رضایتمندی لازم حاصل نمی شود که این حاکی از آن است که راه و مسیری که طی می کنیم اشکالاتی دارد.
پژمانفر با بیان این که با یک سوم یا نصف این هزینه هایی که در حوزه سلامت و بیمه سلامت پرداخت میشود، میتوانیم رضایتمندی ایجاد کنیم، افزود: البته این امر نیازمند اصلاح و بازنگری در روش ها و مسیر و نیز نحوه توزیع منابع و اعتبارات است.
باید صادقانه به مردم خدمت کرد
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شرایط مدیران در حوزه سلامت پیچیده است.
غلامحسین مظفری افزود: مردم ما مستحق دریافت خدمات مناسب و درخور هستند زیرا در هر شرایطی پای نظام و دولت و انقلاب ایستاده اند و امید است ما هم در خدمت صادقانه همه توان و ظرفیتها را به کار بندیم.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران و سی و یکمین سالروز نکوداشت روز ملی بیمه سلامت روز پنجشنبه هشتم آبان ماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسوولان، مدیران و معاونان سازمان بیمه سلامت ایران، استاندار خراسان رضوی و مسولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به میزبانی بیمه سلامت خراسان رضوی برگزار شد.