به گزارش روابط عمومی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جلسه هماهنگی برگزاری نخستین رویداد ملی «کارخانه بازی ایران» با حضور امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، روز چهارشنبه ۷ آبانماه ۱۴۰۴ در محل این ادارهکل برگزار شد.
در این نشست، طاهری با اشاره به اهمیت نقش بازیهای دیجیتال در زندگی روزمره و تربیت نسل آینده کشور، اظهار داشت: «بازیهای رایانهای امروز بخشی جداییناپذیر از فرهنگ عمومی و سبک زندگی فرزندان ما شدهاند؛ بنابراین لازم است محتوای تولیدات در این حوزه بر مبنای فرهنگ بومی، ارزشهای ملی و جغرافیای فرهنگی گیلان شکل گیرد.»
وی با تأکید بر اینکه استان گیلان در زمینه تولید صنایع خلاق نیازمند تحرک و برنامهریزی جدیتر است، افزود: «باید در حوزه بازیسازی سرمایهگذاری هدفمند انجام شود تا نتیجه آن به صورت ملموس در رشد اقتصادی و فرهنگی استان دیده شود.»
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین با اشاره به ظرفیتهای بینالمللی این حوزه گفت: «در اجلاسیه استانداران حاشیه دریای خزر که با حضور تجار و مقامات کشورهای همسایه برگزار میشود، میتوان صنایع خلاق و بازیسازی را بهعنوان یک مزیت فرهنگی و اقتصادی معرفی کرد.»
طاهری با بیان اینکه گیلان به عنوان دروازه شمالی کشور از موقعیتی ممتاز در تعاملات منطقهای برخوردار است، اظهار داشت: «این استان میتواند با بهرهگیری از مشترکات فرهنگی و تمدنی کشورهای حاشیه خزر، بازیهایی تولید کند که هم جنبه بومی داشته باشند و هم ظرفیت معرفی فرهنگی ایران را در سطح بینالمللی تقویت کنند و اجلاسیه استانداران حاشیه دریای خزر می تواند بستر مناسبی برای تقویت صنایع خلاق و بازیسازی استان گیلان باشد .
وی در پایان خاطرنشان کرد: «با اتکا به توانمندیهای جوانان خلاق گیلانی، این استان میتواند در آیندهای نزدیک به یکی از قطبهای اصلی تولید بازیهای رایانهای در کشور تبدیل شود.»
∎
در این نشست، طاهری با اشاره به اهمیت نقش بازیهای دیجیتال در زندگی روزمره و تربیت نسل آینده کشور، اظهار داشت: «بازیهای رایانهای امروز بخشی جداییناپذیر از فرهنگ عمومی و سبک زندگی فرزندان ما شدهاند؛ بنابراین لازم است محتوای تولیدات در این حوزه بر مبنای فرهنگ بومی، ارزشهای ملی و جغرافیای فرهنگی گیلان شکل گیرد.»
وی با تأکید بر اینکه استان گیلان در زمینه تولید صنایع خلاق نیازمند تحرک و برنامهریزی جدیتر است، افزود: «باید در حوزه بازیسازی سرمایهگذاری هدفمند انجام شود تا نتیجه آن به صورت ملموس در رشد اقتصادی و فرهنگی استان دیده شود.»
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین با اشاره به ظرفیتهای بینالمللی این حوزه گفت: «در اجلاسیه استانداران حاشیه دریای خزر که با حضور تجار و مقامات کشورهای همسایه برگزار میشود، میتوان صنایع خلاق و بازیسازی را بهعنوان یک مزیت فرهنگی و اقتصادی معرفی کرد.»
طاهری با بیان اینکه گیلان به عنوان دروازه شمالی کشور از موقعیتی ممتاز در تعاملات منطقهای برخوردار است، اظهار داشت: «این استان میتواند با بهرهگیری از مشترکات فرهنگی و تمدنی کشورهای حاشیه خزر، بازیهایی تولید کند که هم جنبه بومی داشته باشند و هم ظرفیت معرفی فرهنگی ایران را در سطح بینالمللی تقویت کنند و اجلاسیه استانداران حاشیه دریای خزر می تواند بستر مناسبی برای تقویت صنایع خلاق و بازیسازی استان گیلان باشد .
وی در پایان خاطرنشان کرد: «با اتکا به توانمندیهای جوانان خلاق گیلانی، این استان میتواند در آیندهای نزدیک به یکی از قطبهای اصلی تولید بازیهای رایانهای در کشور تبدیل شود.»