به گزارش ایرنا، شیخ محمد صالح پردل روز پنجشنبه در مراسم بیست وهفتمینجشنواره خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان افزود: خدا را شاکریم که نعمت خدمت در مسیر علم و تربیت را به ما عطا کرده است؛ خیرین مدرسهساز با ساختن مدارس، در حقیقت خانههای امید را بنا میکنند و در پرورش نسل آینده نقش بیبدیلی دارند.
وی اظهار کرد: وقتی مدیران از مهارت، تجربه و امید بیبهره باشند، نمیتوانند زیبایی، پیشرفت و تخصص را در جامعه تولید کنند؛ مدارس باید کانون امید باشند و معلمان، تولیدکنندگان امید در جامعه محسوب میشوند.
این خیر نیک اندیش هرمزگانی تصریح کرد: خروجی نظام آموزشی استان باید ایجاد امید، همبستگی و نشاط اجتماعی باشد؛ زیرا انسان بدون امید، زندگی و حرکت ندارد.
آموزش باید خلاقیتمحور و مهارتمحور باشد
این عالم برجسته اهل سنت استان هرمزگان همچنین با اشاره به ضرورت تحول در آموزش وپرورش گفت: آموزش باید خلاقیتمحور، مهارتمحور و تربیتمحور باشد، نه نمرهمحور، باید نگاهها و باورها نسبت به نظام آموزشی تغییر کند؛ مدیر یا معلم افسرده، حتی در بهترین مدرسه، میتواند آن فضا را تخریب کند و سرمایههای انسانی را از بین ببرد. معلم خوب است که دانشآموز خوب تربیت میکند.
وی با تاکید بر نقش مدیران آموزشی در بهبود وضعیت مدارس افزود: اگر مدیران نظام آموزشی در سطوح بالا درست عمل کنند، این نگاه درست به همه سطوح منتقل خواهد شد، معلمان نباید مشکلات بیرون از مدرسه را به کلاس درس بیاورند، زیرا ماموریت آنها ساختن آیندهای روشن برای فرزندان این سرزمین است؛ اگر کار برای رضای خدا باشد، تمجید یا تخریب هیچگاه مسیر را تغییر نخواهد داد.
این خیر مدرسهساز با قدردانی از مردم ایران بهعنوان ملتی قدرشناس گفت: مردم ایران از کسانی که صادقانه خدمت میکنند، قدردانی میکنند و این روحیه بزرگوارانه از ویژگیهای بارز ملت ماست.
وی همچنین از طراحی بومی نقشه های مدارس در استان خبر داد و تصریح کرد: خیران استان هرمزگان با الهام از فرهنگ بومی، نقشهای ویژه برای ساخت مدارس طراحی کردهاند که تحولی بزرگ در فضای آموزشی استان محسوب میشود.
کیفیتبخشی به آموزش؛ هدف نهایی خیران است
پردل خاطرنشان کرد: برای ارتقای آموزشوپرورش، باید کیفیتبخشی به آموزش و افزایش شادابی و انگیزه معلمان در اولویت قرار گیرد؛ هر مدرسهای که ساخته میشود، نماد امید، علم و آینده روشن برای فرزندان ایران است.