شناسهٔ خبر: 75578091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت: ۸۰ درصد رسیدگی‌ها در حوزه بستری الکترونیکی است

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۸۰ درصد رسیدگی‌ها در حوزه بستری به جز شرح حال و بی هوشی، الکترونیکی شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر محمداسماعیل کاملی عصر چهارشنبه در کارگاه تخصصی بیست و چهارمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در مشهد، افزود: راهنمای بالینی در حوزه دیجیتال و اسناد سنتی رادیوتراپی در پنل رادیوتراپی نیز پیاده سازی شده است.

وی اضافه کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم بالابردن کیفیت در بستر الکترونیک با پزشک خانواده و نظام ارجاع است تا بیمار در فرایند درمان به درستی هدایت شود.

داشتن درمان قوی، نیازمند بیمه قوی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این اجلاس گفت: برای داشتن درمان قوی باید بیمه قوی داشته باشیم، بیمه ضعیف باعث می‌شود مردم دچار مشکل شوند.

دکتر اعتمادیان در خصوص «تبیین تحول در دیجیتال در خدمات سلامت»، افزود: اگر بیمه قوی بشود بیمارستان نیز کامل می شود بنابراین برای قوی کردن بیمه باید به دنبال راهکار جدید باشیم.

وی اضافه کرد: برای قوی شدن بیمه، قیمت‌گذاری خدمات درمانی باید در سطح کلان انجام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: یکی دیگر از راههای قوی شدن بیمه این است که قیمت بیمه افراد جامعه بر اساس سبک زندگی متغیر باشد و فردی که سبک زندگی ناسالم دارد و خود را در معرض بیماری ها قرار می‌دهد و سبب افزایش هزینه‌های درمان می شود، حق بیمه بیشتری پرداخت کند.

نظارت در نظام سلامت مغفول مانده است

یک صاحبنظر حقوق سلامت نیز در این اجلاس گفت: نظارت یکی از موضوعات مهمی است که در نظام سلامت مغفول مانده و این موضوع به دلیل اهمیت سلامت کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر شهریار اسلامی تبار افزود: حوزه‌های خدمت و کالا ۲ خروجی مهم نظام سلامت هستند و بایستی نظارت بر این ۲ حوزه به خوبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: متخصصان و مراکز درمانی ۲ حوزه مهم در نظام سلامت هستند چرا که خدمت درمانی را در این مراکز به بیماران ارایه می دهند و نظارت بر این حوزه‌ها نیز در راستای حفظ سلامت جامعه امری مهم است .

صاحبنظر حقوق سلامت گفت: در حوزه کالا، مواردی همچون غذا، دارو، مکمل‌ها، تجهیزات پزشکی مطرح است که نظارت بر آن ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بودجه سازمان بیمه سلامت ایران مشخص است و ابتدای هر سال قیمت‌گذاری خدمات از سوی سازمان بودجه صورت می‌گیرد اما اواسط سال قیمت‌گذاری ها افزایش می یابد که این موضوع سبب سه برابر شدن قیمت خدمات می شود و به دنبال آن در زمان پرداختی بیمه به شرکتهای دارویی و داروخانه‌ها فاصله ایجاد و گلایه‌ها شروع می‌شود که باید چاره‌اندیشی شود.

بیست و چهارمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران به مدت سه روز و با برگزاری چهار کارگاه تخصصی با موضوعات «ارتقای کیفیت خدمات و نظارت هوشمند»، «فناوری و تحول دیجیتال در بیمه سلامت» و «راهکارها و روش‌های تامین منابع مالی پایدار» و «پیشگیری و ارتقای سلامت عمومی» در مشهد در حال برگزاری است.

در این اجلاسیه، سایت تعاملی کارکنان بیمه سلامت با نام «نسیم سلامت» رونمایی شد.

برچسب‌ها: