مهدی سلطانآقایی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از چالشهای اساسی منطقه، قطع ارتباط معابر شمال و جنوب است که در سالهای گذشته طرحهای متعددی برای رفع آن مطرح و بررسی شده است.
وی افزود: از میان گزینههای مختلفی که در این زمینه مورد مطالعه قرار گرفت، در اواخر سال ۱۴۰۲ طرح احداث زیرگذر شهید چمران بهعنوان گزینه نهایی انتخاب شد، اما با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست، درختان و فضای سبز بزرگراه شهید چمران، اجرای این طرح متوقف شد.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به رویکرد جدید شهرداری برای حفظ سرمایههای طبیعی شهر تصریح کرد: در حال حاضر، اداره کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان در حال بررسی و تهیه طرحهای جایگزین است تا بدون آسیب به درختان و فضای سبز، ارتباط ترافیکی شمال و جنوب منطقه بهصورت اصولی و پایدار برقرار شود.
سلطانآقایی تأکید کرد: مدیریت شهری اصفهان در اجرای پروژههای عمرانی، توجه ویژهای به ملاحظات زیستمحیطی و حفظ فضای سبز شهری دارد و تلاش میکند طرحهای جایگزین با کمترین آسیب به محیط پیرامون اجرا شود تا ضمن رفع مشکلات ترافیکی، کیفیت زیستمحیطی منطقه نیز حفظ شود.