شناسهٔ خبر: 75560549 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام محققی در دیدار با معاون امور طلاب تاکید کرد؛

لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان این که بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان «حوزه پیشرو و سرآمد»، افق صد ساله و رسالت سنگینی بر دوش حوزه های علمیه قرار می دهد بر ضرورت تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر در حوزه های علمیه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین قنواتی معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه که بعد از ظهر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، ضمن اشاره به افق صد ساله حوزه و لزوم تحقق «تمدن‌سازی نوین اسلامی»، نگرانی‌های خود را درباره جایگاه حوزه در عرصه تمدنی و تهدیدهای رسانه‌ای نوظهور مطرح و بر ضرورت تربیت طلاب رسانه‌گر و کنشگر تأکید کرد.

افول غرب و رسالت سنگین حوزه در عرصه تمدن‌سازی

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ابتدای این دیدار با اشاره به تحولات جهانی و پیش‌بینی افول تمدن غرب - خصوصا امپراطوری آمریکا- بر اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در این عرصه تأکید کرد.

وی با برشمردن رقبای منطقه‌ای مانند ترکیه با محوریت سازمان دیانت، عربستان با محوریت رابطه العالم الاسلامی و مالزی با محوریت سکولاریسم، خاطرنشان کرد: این کشورها از «نهاد دین» برای پیشبرد نسخه‌های تمدنی خود استفاده کرده‌اند.

حجت الاسلام محققی ابراز کرد: در کشور ما با وجود این که دارای اسناد بالادستی و چشم‌انداز خوبی داریم؛ اما حوزه‌های علمیه جایگاه خود را در این افق تمدنی، هنوز پیدا نکرده‌ و با وجود این که مدیریت حوزه های علمیه نگاه جهانی داشته و تحولات و اقدامات خوبی شکل گرفته است؛ اما در بدنه حوزه های علمیه هنوز تصور درستی از تمدن اسلامی شکل نگرفته است و ما نتوانسته‌ایم در حوزه، گفتمان‌سازی کنیم.

وی افزود: بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان «حوزه پیشرو و سرآمد»، افق صد ساله و رسالت سنگینی بر دوش حوزه های علمیه قرار می دهد و خصوصا نسل جوان حوزوی باید کمربند خود را محکم بسته و اقدامات گسترده ای در این راستا شکل دهند و امیدواریم در این عرصه نیز شاهد برنامه تحولی و سندی محکم و اقداماتی منسجم باشیم.

لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود

«ناکارآمدی فارغ‌التحصیلان» و دام‌های اقتصادی

مدیرعامل خبرگزاری رسا یکی از مهم‌ترین محورهای قابل طرح در این نشست را لزوم توجه به «کارآمدی فارغ‌التحصیلان حوزوی» و توجه به آسیب های عدم ارتباط نظام‌مند حوزه با خروجی‌های خود، دانست و عنوان کرد: در شرایط جنگ شناختی دشمن بر علیه روحانیت، باید با تدابیر اندیشی لازم، اقدامات موثری در راستای ارتقای جایگاه و اثرگذاری و کارآیی روحانیت شکل گرفته و از آسیب پذیری طلاب در این راستا پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت، زمینه‌ساز کاهش و افول مرجعیت نهاد دین در بین اقشار مردم و ظهور جایگزین‌هایی به عنوان مفسران دین خواهد شد که مدعی نظریه‌پردازی و خطابه هستند.

دو طرح کلیدی؛ سواد رسانه‌ای و تخصص‌گرایی خبری

حجت‌الاسلام محققی دو طرح اصلی را به معاونت امور طلاب ارائه کرد که نیازمند حمایت مدیریتی حوزه های علمیه می باشد.

تربیت طلبه‌های کنشگر و رسانه‌ ای

مدیرعامل خبرگزاری رسا با ابراز نگرانی از «ضعف سواد رسانه‌ای» در حوزه های علمیه و روحانیت، خواستار ایجاد نهاد تاسیسی برای مشاوره رسانه‌ای به روحانیون، خصوصا مسئولان روحانی در مناصب مهم و حساس شد.

حجت الاسلام محققی همچنین به هجمه های دشمنان بر علیه روحانیت برای نفرت پراکنی در میان مردم، اشاره و آمادگی خبرگزاری رسا را برای همکاری در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای عمومی و تخصصی طلاب حوزه های علمیه در حد توان اعلام کرد.

لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود

تقویت قلم تحلیلی و جریان‌شناسی طلاب

وی با تأکید بر آشنایی اندک نسل جدید طلاب با مفاهیم و کلیدواژگان مفهومی اندیشه امامین انقلاب مانند «اسلام آمریکایی» و «بصیرت» پیشنهاد داد: مقتضی است طرح مطالعات انقلاب اسلامی با محوریت جریان‌شناسی، در مدارس علمیه قم اجرایی و گام موثری در این زمینه برداشته شود تا مبانی تحلیلی و تفکر انتقادی و تولید محتوای موثر آنان تقویت شود.

ترویج الگوی خبرنویسی تخصصی

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخش پایانی، بر ضرورت روی آوردن به دانش تخصصی خبر در حوزه های علمیه تأکید کرد و ضمن یادآوری توجه مدیریت حوزه های علمیه به این مسئله از اجرای دوره های تربیت «طلبه خبرنگار تخصصی حوزه فرق و ادیان» در  خبرگزاری رسا خبر داد.

حجت الاسلام محققی در پایان پیشنهاد کرد: باید دوره‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف علوم حوزوی با افزودن قید دانش حرفه‌ای خبرنویسی برگزار شود تا طلاب علوم اسلامی بتوانند همگام با رویکردهای تخصصی و نگاه جهانی مدیریت حوزه های علمیه در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای نیز نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین قنواتی معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه که بعد از ظهر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، ضمن اشاره به افق صد ساله حوزه و لزوم تحقق «تمدن‌سازی نوین اسلامی»، نگرانی‌های خود را درباره جایگاه حوزه در عرصه تمدنی و تهدیدهای رسانه‌ای نوظهور مطرح و بر ضرورت تربیت طلاب رسانه‌گر و کنشگر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین قنواتی معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه که بعد از ظهر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، ضمن اشاره به افق صد ساله حوزه و لزوم تحقق «تمدن‌سازی نوین اسلامی»، نگرانی‌های خود را درباره جایگاه حوزه در عرصه تمدنی و تهدیدهای رسانه‌ای نوظهور مطرح و بر ضرورت تربیت طلاب رسانه‌گر و کنشگر تأکید کرد. سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،

افول غرب و رسالت سنگین حوزه در عرصه تمدن‌سازی

افول غرب و رسالت سنگین حوزه در عرصه تمدن‌سازی افول غرب و رسالت سنگین حوزه در عرصه تمدن‌سازی افول غرب و رسالت سنگین حوزه در عرصه تمدن‌سازی

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ابتدای این دیدار با اشاره به تحولات جهانی و پیش‌بینی افول تمدن غرب - خصوصا امپراطوری آمریکا- بر اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در این عرصه تأکید کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ابتدای این دیدار با اشاره به تحولات جهانی و پیش‌بینی افول تمدن غرب - خصوصا امپراطوری آمریکا- بر اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در این عرصه تأکید کرد.

وی با برشمردن رقبای منطقه‌ای مانند ترکیه با محوریت سازمان دیانت، عربستان با محوریت رابطه العالم الاسلامی و مالزی با محوریت سکولاریسم، خاطرنشان کرد: این کشورها از «نهاد دین» برای پیشبرد نسخه‌های تمدنی خود استفاده کرده‌اند.

وی با برشمردن رقبای منطقه‌ای مانند ترکیه با محوریت سازمان دیانت، عربستان با محوریت رابطه العالم الاسلامی و مالزی با محوریت سکولاریسم، خاطرنشان کرد: این کشورها از «نهاد دین» برای پیشبرد نسخه‌های تمدنی خود استفاده کرده‌اند.

حجت الاسلام محققی ابراز کرد: در کشور ما با وجود این که دارای اسناد بالادستی و چشم‌انداز خوبی داریم؛ اما حوزه‌های علمیه جایگاه خود را در این افق تمدنی، هنوز پیدا نکرده‌ و با وجود این که مدیریت حوزه های علمیه نگاه جهانی داشته و تحولات و اقدامات خوبی شکل گرفته است؛ اما در بدنه حوزه های علمیه هنوز تصور درستی از تمدن اسلامی شکل نگرفته است و ما نتوانسته‌ایم در حوزه، گفتمان‌سازی کنیم.

حجت الاسلام محققی ابراز کرد: در کشور ما با وجود این که دارای اسناد بالادستی و چشم‌انداز خوبی داریم؛ اما حوزه‌های علمیه جایگاه خود را در این افق تمدنی، هنوز پیدا نکرده‌ و با وجود این که مدیریت حوزه های علمیه نگاه جهانی داشته و تحولات و اقدامات خوبی شکل گرفته است؛ اما در بدنه حوزه های علمیه هنوز تصور درستی از تمدن اسلامی شکل نگرفته است و ما نتوانسته‌ایم در حوزه، گفتمان‌سازی کنیم.

وی افزود: بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان «حوزه پیشرو و سرآمد»، افق صد ساله و رسالت سنگینی بر دوش حوزه های علمیه قرار می دهد و خصوصا نسل جوان حوزوی باید کمربند خود را محکم بسته و اقدامات گسترده ای در این راستا شکل دهند و امیدواریم در این عرصه نیز شاهد برنامه تحولی و سندی محکم و اقداماتی منسجم باشیم.

وی افزود: بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان «حوزه پیشرو و سرآمد»، افق صد ساله و رسالت سنگینی بر دوش حوزه های علمیه قرار می دهد و خصوصا نسل جوان حوزوی باید کمربند خود را محکم بسته و اقدامات گسترده ای در این راستا شکل دهند و امیدواریم در این عرصه نیز شاهد برنامه تحولی و سندی محکم و اقداماتی منسجم باشیم.

لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود

لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود

«ناکارآمدی فارغ‌التحصیلان» و دام‌های اقتصادی

«ناکارآمدی فارغ‌التحصیلان» و دام‌های اقتصادی «ناکارآمدی فارغ‌التحصیلان» و دام‌های اقتصادی

مدیرعامل خبرگزاری رسا یکی از مهم‌ترین محورهای قابل طرح در این نشست را لزوم توجه به «کارآمدی فارغ‌التحصیلان حوزوی» و توجه به آسیب های عدم ارتباط نظام‌مند حوزه با خروجی‌های خود، دانست و عنوان کرد: در شرایط جنگ شناختی دشمن بر علیه روحانیت، باید با تدابیر اندیشی لازم، اقدامات موثری در راستای ارتقای جایگاه و اثرگذاری و کارآیی روحانیت شکل گرفته و از آسیب پذیری طلاب در این راستا پیشگیری شود.

مدیرعامل خبرگزاری رسا یکی از مهم‌ترین محورهای قابل طرح در این نشست را لزوم توجه به «کارآمدی فارغ‌التحصیلان حوزوی» و توجه به آسیب های عدم ارتباط نظام‌مند حوزه با خروجی‌های خود، دانست و عنوان کرد: در شرایط جنگ شناختی دشمن بر علیه روحانیت، باید با تدابیر اندیشی لازم، اقدامات موثری در راستای ارتقای جایگاه و اثرگذاری و کارآیی روحانیت شکل گرفته و از آسیب پذیری طلاب در این راستا پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت، زمینه‌ساز کاهش و افول مرجعیت نهاد دین در بین اقشار مردم و ظهور جایگزین‌هایی به عنوان مفسران دین خواهد شد که مدعی نظریه‌پردازی و خطابه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت، زمینه‌ساز کاهش و افول مرجعیت نهاد دین در بین اقشار مردم و ظهور جایگزین‌هایی به عنوان مفسران دین خواهد شد که مدعی نظریه‌پردازی و خطابه هستند.

دو طرح کلیدی؛ سواد رسانه‌ای و تخصص‌گرایی خبری

دو طرح کلیدی؛ سواد رسانه‌ای و تخصص‌گرایی خبری دو طرح کلیدی؛ سواد رسانه‌ای و تخصص‌گرایی خبری

حجت‌الاسلام محققی دو طرح اصلی را به معاونت امور طلاب ارائه کرد که نیازمند حمایت مدیریتی حوزه های علمیه می باشد.

حجت‌الاسلام محققی دو طرح اصلی را به معاونت امور طلاب ارائه کرد که نیازمند حمایت مدیریتی حوزه های علمیه می باشد.

تربیت طلبه‌های کنشگر و رسانه‌ ای

تربیت طلبه‌های کنشگر و رسانه‌ ای تربیت طلبه‌های کنشگر و رسانه‌ ای تربیت طلبه‌های کنشگر و رسانه‌ ای

مدیرعامل خبرگزاری رسا با ابراز نگرانی از «ضعف سواد رسانه‌ای» در حوزه های علمیه و روحانیت، خواستار ایجاد نهاد تاسیسی برای مشاوره رسانه‌ای به روحانیون، خصوصا مسئولان روحانی در مناصب مهم و حساس شد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با ابراز نگرانی از «ضعف سواد رسانه‌ای» در حوزه های علمیه و روحانیت، خواستار ایجاد نهاد تاسیسی برای مشاوره رسانه‌ای به روحانیون، خصوصا مسئولان روحانی در مناصب مهم و حساس شد.

حجت الاسلام محققی همچنین به هجمه های دشمنان بر علیه روحانیت برای نفرت پراکنی در میان مردم، اشاره و آمادگی خبرگزاری رسا را برای همکاری در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای عمومی و تخصصی طلاب حوزه های علمیه در حد توان اعلام کرد.

حجت الاسلام محققی همچنین به هجمه های دشمنان بر علیه روحانیت برای نفرت پراکنی در میان مردم، اشاره و آمادگی خبرگزاری رسا را برای همکاری در زمینه افزایش سواد رسانه‌ای عمومی و تخصصی طلاب حوزه های علمیه در حد توان اعلام کرد.

لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود

لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود لزوم تخصصی شدن سواد رسانه‌ای طلاب / باید به تربیت طلاب رسانه‌ ای و کنشگر توجه ویژه ای شود

تقویت قلم تحلیلی و جریان‌شناسی طلاب

تقویت قلم تحلیلی و جریان‌شناسی طلاب تقویت قلم تحلیلی و جریان‌شناسی طلاب

وی با تأکید بر آشنایی اندک نسل جدید طلاب با مفاهیم و کلیدواژگان مفهومی اندیشه امامین انقلاب مانند «اسلام آمریکایی» و «بصیرت» پیشنهاد داد: مقتضی است طرح مطالعات انقلاب اسلامی با محوریت جریان‌شناسی، در مدارس علمیه قم اجرایی و گام موثری در این زمینه برداشته شود تا مبانی تحلیلی و تفکر انتقادی و تولید محتوای موثر آنان تقویت شود.

وی با تأکید بر آشنایی اندک نسل جدید طلاب با مفاهیم و کلیدواژگان مفهومی اندیشه امامین انقلاب مانند «اسلام آمریکایی» و «بصیرت» پیشنهاد داد: مقتضی است طرح مطالعات انقلاب اسلامی با محوریت جریان‌شناسی، در مدارس علمیه قم اجرایی و گام موثری در این زمینه برداشته شود تا مبانی تحلیلی و تفکر انتقادی و تولید محتوای موثر آنان تقویت شود.

ترویج الگوی خبرنویسی تخصصی

ترویج الگوی خبرنویسی تخصصی ترویج الگوی خبرنویسی تخصصی

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخش پایانی، بر ضرورت روی آوردن به دانش تخصصی خبر در حوزه های علمیه تأکید کرد و ضمن یادآوری توجه مدیریت حوزه های علمیه به این مسئله از اجرای دوره های تربیت «طلبه خبرنگار تخصصی حوزه فرق و ادیان» در  خبرگزاری رسا خبر داد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در بخش پایانی، بر ضرورت روی آوردن به دانش تخصصی خبر در حوزه های علمیه تأکید کرد و ضمن یادآوری توجه مدیریت حوزه های علمیه به این مسئله از اجرای دوره های تربیت «طلبه خبرنگار تخصصی حوزه فرق و ادیان» در  خبرگزاری رسا خبر داد.

حجت الاسلام محققی در پایان پیشنهاد کرد: باید دوره‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف علوم حوزوی با افزودن قید دانش حرفه‌ای خبرنویسی برگزار شود تا طلاب علوم اسلامی بتوانند همگام با رویکردهای تخصصی و نگاه جهانی مدیریت حوزه های علمیه در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای نیز نقش‌آفرین باشند.

حجت الاسلام محققی در پایان پیشنهاد کرد: باید دوره‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف علوم حوزوی با افزودن قید دانش حرفه‌ای خبرنویسی برگزار شود تا طلاب علوم اسلامی بتوانند همگام با رویکردهای تخصصی و نگاه جهانی مدیریت حوزه های علمیه در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای نیز نقش‌آفرین باشند.