بهگزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ رحمت جلیلیان امروز سهشنبه (۶ آبانماه) در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: طی هفت ماهه سپری شده از سالجاری، در مجموع ۸۹ هزار و ۳۴۱ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار شده که از این میان، ۲ هزار و ۶۵۶ مورد مربوط به شکایات مردمی بوده است.
وی افزود: از مجموع شکایات ثبتشده، ۷۱۳ مورد در بخش حملونقل کالا و ناوگان باری، ۴۱۵ مورد در حوزه راهها، ۱۴۴۰ مورد مربوط به بخش حملونقل مسافر، ۶۵ مورد در حریم راهها، ۱۲ مورد در زمینه پایانههای مرزی و ترانزیت و ۱۱ مورد نیز مرتبط با مراکز خدمات رفاهی بینراهی بوده است.
معاون فنی و راههای روستایی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۰.۲۵ درصد شکایات ثبتشده تاکنون رسیدگی و مختومه شده است، تصریح کرد: هدف از راهاندازی سامانه ۱۴۱، ایجاد پل ارتباطی مطمئن و سریع میان مردم و ادارهکل راهداری است تا هموطنان بتوانند پیشنهادها و شکایات خود را در حوزه راه و حملونقل مطرح کنند.
جلیلیان ادامه داد: شهروندان میتوانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱، ضمن ثبت شکایت یا درخواست خود، کد پیگیری دریافت کرده و از آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع مطلع شوند.
گزارشهای مردمی؛ عامل ارتقای ایمنی جادهها
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در گزارش مشکلات جادهای نقش تعیینکنندهای در ارتقای ایمنی، بهبود خدمات و تسهیل تردد در محورهای مواصلاتی دارد.
گفتنی است؛ سامانه ۱۴۱ بهصورت شبانهروزی آماده دریافت گزارشها، پیشنهادها و شکایات مردمی در حوزه راه و حملونقل است. این سامانه از طریق تماس تلفنی، وبسایت و اپلیکیشن رسمی در دسترس عموم قرار دارد.
انتهای پیام/