شناسهٔ خبر: 75553531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی کتاب «شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده» توسط مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری 

«شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده» نوشته یعقوب رحیمی پردنجانی، مریم شفیعی سروستانی و مهدی محمدی از مجموعه آثار حوزه علوم تربیتی است که در سال ۱۴۰۴ برای اولین بار چاپ و به بازار نشر عرضه شده است، ناشر این کتاب انتشارات دانشگاه شیراز است.

صاحب‌خبر -

سه‌شنبه‌ها با پویش «سه‌شنبه‌ها با یار مهربان» میهمان صفحات مجازی شما هستیم تا با همنشینی با کتاب خستگی را از تن بزداییم و ذهنمان را رها کنیم.

امروز کتاب «شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده» نوشته یعقوب رحیمی پردنجانی توسط بهمن خدادادی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری معرفی می‌شود.

معرفی شناسنامه‌ای کتاب

شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده نوشته یعقوب رحیمی پردنجانی از مجموعه آثار حوزه‌ علوم تربیتی است که در سال ۱۴۰۴ برای اولین بار چاپ و به بازار نشر عرضه شده است ناشر این کتاب انتشارات دانشگاه شیراز است.

این کتاب درباره ...

کتاب شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده روایتی است از تجربیات و مهارت‌های معلمان عشایر در استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، گیلان و خراسان جنوبی که تجربیات معلمان با سابقه و باتجربه است، روایت‌های مختلفی از باب نحوه تدریس، مهارت‌های مورد نیاز معلمان عشایر، نقش‌پذیری معلمان عشایر به عنوان یک عضو فعال جامعه و تاثیر بر قشر معلمان جدید به ویژه دانشجو معلمان است.

این کتاب را بخوانید چون....
 
معلم عشایر به دلیل نقش فعال در جامعه عشایری افزون بر نقش معلم دارای نقش و وظایف متعددی است که رسالت یک معلم تراز را به نمایش می‌گذارد، متن صریح و روان این کتاب و تجربیات با ارزش معلمان عشایر مناطق مختلف بسیار می‌تواند نقش بسزایی در رابطه با افزایش آگاهی در این حوزه به معلمان عشایر جدید و دانشجو معلمان منتقل کند، همچنین افزون بر نقش تربیتی، به دلیل اثرگذاری این قشر از معلمان بر جامعه و فرهنگ و نقش انتقال‌دهنده فرهنگی که این قشر از معلمان دارند توصیه می‌شود حتما این کتاب را همه معلمان به ویژه معلمان عشایر و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مطالعه کنند.

این پاراگراف از کتاب را به دلیل نقش تربیتی خیلی پسندیدم...

 معلمان از لحاظ زندگی در جامعه عشایری به عنوان یک نقش فعال و انتقال دهنده فرهنگ محسوب می‌شوند، لذا ما باید با ارزش‌گذاری رفتار این قشر از معلمان و تاثیر آنان در حوزه فرهنگ، یک برنامه‌ریزی مدون و متناسب با نیروی انسانی کارآمد و نظام تعلیم و تربیت انجام داده تا این قشر از معلمان که دارای سه نقش بسیار مهم و حیاتی از جمله معلم جامعه، شهروند جامعه عشایری و در نگاه بالاتر عضوی از جامعه بزرگتر آموزش و پرورش وظیفه انتقال فرهنگ را دارند یک برنامه‌ریزی جامعه و مدون متناسب با توسعه پایدار نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم.

از یک تا ۵ به این کتاب سه ستاره می‌دهم

به این کتاب ۱۳۸ صفحه‌ای از پنج امتیاز، سه امتیاز می‌دهم؛ در کنار آموزش و توجه به مهارت‌ها، می‌توانست کمی نسبت به حوزه تخصصی معلمان عشایر بهتر کار کند، اما به طور کلی به دلیل رویکرد متفاوت و اشاره به نقوش مختلف یک معلم بسیار جالب و متناسب با نیاز جامعه است.

انتهای پیام