شناسهٔ خبر: 75536013 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بانک اطلاعاتی جامع نظارتی در وزارت آموزش و پرورش طراحی می‌شود

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری این اداره‌کل با تأکید بر اهمیت شفافیت و پاسخگویی در نظام اداری گفت: طراحی یک بانک اطلاعاتی جامع نظارتی با هدف ارتقای کیفیت پاسخگویی، انسجام داده‌ها و تصمیم‌گیری مبتنی بر اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا، رضا روستایی مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در جلسه شورای اداری این اداره کل با اشاره به راهبرد‌های کلان در حوزه ارزیابی عملکرد و نظام پاسخگویی بر محور‌های مهمی همچون ارتقاء سطح تعامل با ارباب‌رجوع، تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی، و بهبود فرآیند‌های نظارتی تأکید کرد.

روستایی با اشاره به اهمیت شفافیت و پاسخگویی در نظام اداری، خواستار هم‌افزایی میان واحد‌های مختلف به‌منظور تحقق اهداف سازمانی شد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در مسیر ارتقاء کیفیت خدمات ضروری است.

وی در ادامه از آغاز طراحی یک بانک اطلاعاتی جامع و ساختاریافته خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی با هدف ارتقاء بهره‌برداری از داده‌های نظارتی و پاسخگویی دقیق‌تر به نهاد‌های مرتبط، در دستور کار قرار گرفته است.

روستایی با اشاره به خلأ‌های موجود در ثبت و تحلیل اطلاعات شکایات و بازرسی‌ها، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی جدید، بستری هوشمند برای ثبت داده‌های مرتبط با شکایات مردمی، موضوعات بازرسی، گزارش‌های سفر اعضای شورای معاونان و سایر اطلاعات نظارتی خواهد بود.

وی افزود: هدف اصلی این بانک، ایجاد زیرساختی برای تحلیل‌های دقیق، پاسخگویی سریع و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده است. این اقدام، گامی اساسی در جهت شفافیت، انسجام اطلاعاتی و کاهش دوباره‌کاری در فرآیند‌های نظارتی محسوب می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تأکید بر اهمیت پویایی اطلاعات، گفت: اطلاعات باید زنده باشند؛ نه این که در بایگانی‌ها دفن شوند. این بانک اطلاعاتی، قلب تپنده نظام نظارتی آینده خواهد بود.

انتهای پیام/