به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شورای عالی آموزش و پرورش، محمد باقر امیری اظهار کرد: دغدغه و احساس مسوولیت اقشار مختلف جامعه به نظام تعلیم و تربیت باعث توجه مجلس و دولت به آن شده و در اولویت امور کشور قرار گرفته است.
مدیر روابط عمومی و امور بین اللمل شورای عالی آموزش وپرورش افزود: آموزش و پرورش با کیفیت و متحول جز با تحول خواهی و خواسته و همت مردم ایجاد نمیشود، ملت، مجلس و دولت باید برای داشتن آموزش و پرورش با کیفیت، متحول و رشد دهنده پای کار آموزش و پرورش بیایند و کمک کنند تا مسائل و مشکلات آموزش وپرورش که سابقهای طولانی به درازای عمر آن دارد، را مرتفع کنند.
امیری خاطر نشان کرد: واقعیت این است که وزارت آموزش وپرورش به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیازهای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم باشد برای این کار نیازمند همکاری، همراهی و مشارکت همه اقشار جامعه است.
مدیر روابط عمومی و امور بین اللمل شورای عالی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد سیاستگذار در حوزه تعلیم و تربیت در هر طرح و برنامهای که برای بهبود و تسهیل روند نظام آموزشی پیش بینی و اجرا میشود، شرکت میکند گفت: همچنان که قبلا دبیرکل این شورا اعلام کرده بود که « هر کس این سؤال را از خود بپرسد برای بچههای کشورم چه کردهام؟ » لذا برای تحقق امر خداپسندانه «به ساز مدرسه؛ بساز مدرسه» دبیرکل، معاونان و کارکنان شورای عالی آموزش و پرورش به این پویش پیوستند.
مهرماه ۱۴۰۴ و در شرایطی که نابرابری آموزشی از چالش های بنیادین توسعه در ایران به شمار میرود، پویش ملی «بهسازِمدرسه؛ بساز مدرسه» به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت چهاردهم در راستای تحقق عدالت آموزشی و با هدف ساخت، تجهیز و بازسازی مدارس در مناطق محروم کشور آغاز و به سرعت به یک حرکت فراگیر اجتماعی بدل شد، این پویش، نمادی از همافزایی دولت، خیرین و مردم برای تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت تحصیل در سراسر کشور است.