شناسهٔ خبر: 75505673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمه سلامت بیش از هشت هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی همدان را پرداخت کرد

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسات و مراکز درمانی از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

فریبرز نیاستی روز شنبه به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به نقش اثرگذار تامین مالی منابع مورد نیاز در موسسات درمانی طرف قرارداد به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به بیماران، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفت تا مطالبات موسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه ها را به روز پرداخت و تسویه کند.

وی یادآوری کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال سال ۱۴۰۱ برای هزینه های درمانی بیمه شدگان به مراکز و موسسات درمانی استان توسط بیمه سلامت همدان پرداخت شد همچنین همه مطالبات سال ۱۴۰۲ مراکز و موسسات درمانی استان به مبلغ بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسویه شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: همچنین پارسال بیش از ۱۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برای هزینه های درمانی بیمه شدگان به مراکز و موسسات درمانی استان توسط بیمه سلامت همدان پرداخت شده است.

نیاستی با بیان اینکه ۸۰ درصد بیمه شدگان معادل بیش از ۸۵۰ هزار نفر رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: یک میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۵ نفر معادل حدود ۶۰ درصد جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی اضافه کرد: این جمعیت در چهار صندوق بیمه ای شامل صندوق روستائیان با ۶۵۰ هزار و ۳۹۹ نفر، صندوق کارکنان دولت ۱۱۷ هزار و ۱۲۳ نفر، صندوق سایر اقشار ۶۴ هزار و ۴۷۴ نفر و صندوق ایرانیان ۲۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تأکید کرد: مرداد سال ۱۴۰۲ به منظور گسترش پوشش بیمه سلامت همگانی و با تصویب دولت پنج دهک اول درآمدی شامل ۱۹۴ هزار و ۴۰۳ نفر از پرداخت حق بیمه معاف شده و رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و دهک های ۶ تا ۹ نیز از ۵۰ تا ۸۰ درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه بهره مند شدند.

وی افزود: دهک درآمدی افراد توسط سازمان هدفمندی یارانه ها مشخص و تعیین می شود و افرادی که در دهک درآمدی ۱۰ قرار دارند باید حق بیمه سالانه را به مبلغ ۲۸ میلیون و ۲۹۶ هزارریال به ازای هرنفر به صورت کامل پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد: افرادی که بدون هرگونه بیمه درمانی هستند قبل از بروز بیماری با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان یا از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت ثبت نام کنند تا بتوانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

نیاستی با بیان اینکه بیمه سلامت نهادی مردمی و خدمت‌محور است اظهارکرد: یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بیمه سلامت، تقویت ارتباط مستقیم و مستمر با مردم و پاسخگویی شفاف به نیازها و مشکلات آنان از طریق مرکز امور مشتریان، سامانه های برخط و سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۶۶۶ است.

وی بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ پل ارتباطی مستقیم و رایگان با سازمان بیمه سلامت ایران است و بیمه شدگان می توانند در سریع ترین زمان ممکن و در هر ساعتی از شبانه روز به صورت رایگان پاسخ سوالات خود را در خصوص نحوه بیمه شدن، تمدید بیمه سلامت، اطلاعات دفاتر پیشخوان و مراکز درمانی طرف قرارداد دریافت همچنین ثبت و پیگیری شکایت، قوانین و خدمات جدید بیمه ای از طریق این سامانه باشند.