شناسهٔ خبر: 75502974 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدارس هیئت امنایی الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور

مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش از مدارس هیئت امنایی به مثابه الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور یاد کرد.

صاحب‌خبر -

محمد خرم با مروری بر تاریخچه قانونی مدارس هیئت امنایی، تصریح کرد: مدارس هیئت امنایی بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و محلی شکل گرفته‌اند. فلسفه وجودی این مدارس، مشارکت‌پذیری است و باید به عنوان الگویی برای سایر مدارس کشور عمل کنند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هرچه ارتباط شما مدیران با اولیا و خیرین عمیق‌تر باشید و از ظرفیت فکری و اجرایی جامعه محلی خود بهتر استفاده کنید، در کیفی‌سازی آموزش و پرورش منطقه خود موفق‌تر خواهید بود. این نگاه، نقطه مقابل نادرستِ برچسب زدن به این مدارس به عنوان مدارس پولی است.

مدارس هیئت امنایی الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور

خرم، تشکیل هیئت‌امنای توانمند و فعال را رکن اصلی موفقیت این مدارس دانست و گفت: شما موظفید بر اساس آیین‌نامه اجرایی، هیئت‌امنایی متشکل از افراد خوش‌فکر، توانمند، صاحب نفوذ و دلسوز تشکیل دهید و ماهی یکبار با آنان جلسه برگزار کنید. اگر هیئت امنا به درستی تشکیل و از آن استفاده نشود، هدف اصلی قانونگذار که همان مردمی‌سازی است، محقق نخواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در پایان با تجلیل از مقام معلمان، خطاب به مدیران حاضر گفت: شغل شما یک شغل عادی نیست، بلکه یک ایثارگری است. شما دارید برای آینده این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنید. استانداران، وزیران و مدیران آینده کشور، امروز در کلاس‌های درس شما نشسته‌اند. بنابراین در شهرستان‌ها، از محیط آرام و صمیمی برای خدمت‌رسانی بیشتر بهره ببرید.