به گزارش خبرگزاری آنا، افشین سفاهن رئیس مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جاسب نیکفر مدیرکل امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عالیه زمانی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی به دعوت و همراهی سلمان احمدی اسب چین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران از کارخانه و مرکز علمی کاربردی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید کردند.
سفاهن طی سخنانی در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، اظهار کرد: مجموعهای از دانشگاهها در استان مازندران در حال ارائه آموزشهای نظری و مهارتی هستند و به نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی، بستری فراهم شده است که افراد فارغ از جایگاه، شرایط و بنیه مالی میتوانند از این آموزشها بهره بگیرند.
وی با بیان اینکه فضای آموزش مهارت به طور کامل فراهم است، افزود: در حال رسیدن به ناترازی نیروی انسانی هستیم و کمبود نیروی ماهر در صنعت کشور احساس میشود؛ بنابراین باید در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی با توجه به زیرساختهای خوبی که وجود دارد، نیروی ماهر تربیت کنیم.
رئیس مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم، تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال گسترش فضای مهارتی با شرط کیفی بودن است.
سفاهن ادامه داد: هدف گذاری دانشگاه جامع علمی کاربردی دقیق است، این دانشگاه به دنبال تحصیلات تکمیلی نبوده و نیست، دورههای کاربردی، مهارتی و کوتاه مدت را توسعه داده است و باید کمک کنیم تا با توجه به رسالت خود گسترش یابد.
رئیس مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم، بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی خروجیهای خوبی هستند و به واسطه آموزش در محیط کار به راحتی جذب بخشهای مختلف صنعت میشوند و آمار اشتغال آنان جالب توجه است.
مسئولیت پذیری دانشگاه جامع علمی کاربردی در قبال جامعه بارزتر، مفهومیتر و میدانیتر است
عالیه زمانی نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی خواستار تعامل بیشتر مدیران آموزش عالی استان و کشور با نمایندگان مردم شد و گفت: هر کارگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید صاحب دانش و مهارت باشند و به واقع ارتباط آموزش عالی و بخشهای اقتصادی جامعه به واسطه آموزش مهارت شکل میگیرد.
نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش آموختگان ما نباید دغدغه شغل داشته باشند بنابراین افزایش کیفیت و اثربخشی آموزشها در تمامی دانشگاهها باید ملاک عمل باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اهمیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در این است که مسئولیتپذیری آن در قبال جامعه بارزتر، مفهومیتر و میدانیتر است.
افزایش کیفیت آموزشهای مهارتی دغدغه دانشگاه جامع علمی کاربردی است
سلمان احمدی اسب چین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای دانشگاه در استان طی سخنانی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در دوره ریاست دکتر علی اکبری به معنای واقعی متحول شده است و همه ارکان دانشگاه در تلاشند تا کاربردی بودن به معنای واقعی کلمه باشد. وی ادامه داد: تاسیس مراکز علمی کاربردی منوط به تضمین اشتغال و همچنین آموزش در محیط واقعی کار است و دانشجویان باید در دل صنعت به فراگیری مهارت بپردازند. افزایش کیفیت آموزشهای مهارتی دغدغه دانشگاه جامع علمی کاربردی است و به دنبال افزایش کیفیت آموزشها هستیم.
وی با اذعان این مطلب که تضمین اشتغال دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از طرحهای خوبی است که در دست اجراست، افزود: جای افتخار است که بیش از ۷۰ درصد دانش آموختگان علمی کاربردی صاحب شغل هستند.
احمدی تصریح کرد: کد رشته محلهای علمی کاربردی دائمی نیستند و بر اساس آمایش و متناسب با نیازهای بومی در هر پذیرش تغییر میکنند بنابراین در آموزشها به روز و بر اساس نیازسنجی عمل میکنیم.
وی اضافه کرد: از دیگر تفاوتهای دانشگاه حامع علمی کاربردی، مدرسان آن هستند که برخلاف سایر دانشگاهها تنها به آموزش تئوری بسنده نمیکنند بلکه در نظام آموزش علمی کاربردی مدرسان ماهر و خبره وظیفه آموزش مهارت را بهعهده دارند.
قاسم محمدی مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز در این نشست حضور یافت و گفت: زمینه رشد در مرکز علمی کاربردی صنایع جوب و کاغذ مازندران وجود دارد و یکی از گامهای مهمی که به دنبال آن هستیم جذب دانشجوی بینالمللی در این مرکز است.
وی ادامه داد: بسیاری از دانش آموختگان مرکز علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران در خط تولید شرکت مشغول به کار هستند، چون زنجیره آمزش مهارتی در مجموعه چوب و کاغذ مازندران کامل است.
پس از بازدید مرکز علمی کاربردی از خط تولید کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید شد.
انتهای پیام/