شناسهٔ خبر: 75492014 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

راه‌اندازی بانک اطلاعاتی برای مدیریت کیوسک‌ها و ون‌کافه‌ها در تهران

قراردادهای تبلیغاتی کیوسک‌ها، ساماندهی پرونده‌های جابه‌جایی و مزایده غرف شهری تعیین‌ تکلیف شده و شفافیت مالی و نظم در بهره‌برداری از اماکن انتفاعی از اولویت‌های اصلی این شرکت ساماندهی شهرداری در سال ۱۴۰۴ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی اقوامی‌پناه، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه کیوسک‌ها و غرف شهری گفت: در مزایده اخیر سازمان زیباسازی، برنده قرارداد تبلیغات بام کیوسک‌ها انتخاب شده طبق این قرارداد که از مهرماه آغاز شده است، طرف قرارداد موظف است تابلوهای تبلیغاتی را بازسازی کرده و نسبت به اکران تبلیغات فرهنگی و تجاری طبق ضوابط اقدام کند.

وی درباره فعال‌سازی دوباره کمیسیون جابه جایی کیوسک‌ها اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۴۰ پرونده درخواست جابجایی بررسی و تعیین‌تکلیف شده است. همچنین، لایحه اصلاح عوارض مشاغل سیار و طرح ساماندهی ون‌کافه‌ها تدوین شده است.

اقوامی‌پناه درباره تهیه بانک اطلاعات جامع غرف انتفاعی نیز گفت: این بانک شامل ۹۹۷۸ مکان فعال شهری است که بر پایه داده‌های GIS گردآوری شده و با همکاری اداره کل درآمد، برای همه این اماکن کد شناسایی غیرمسکونی تعریف شده تا زمینه افزایش درآمدهای پایدار شهرداری فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهربا تأکید بر اولویت شفاف‌سازی در مدیریت اماکن انتفاعی افزود: دستورالعمل جدید مدیریت غرف انتفاعی برای بررسی نهایی به اداره کل برنامه‌ریزی ارسال شده است. همزمان، طرح پلاک‌کوبی و نمایش شناسنامه اماکن در سامانه ۱۳۷ پلاس نیز در حال اجراست تا دسترسی شهروندان به اطلاعات این اماکن تسهیل شود.