گیشه سینماهای ایران در هفته گذشته شاهد رقابتی داغ و پرمخاطب بود که در نهایت با ثبت رقم قابل تامل ۴۸۵.۰۳۹، ۴۰۸.۵۸۰ ریال (معادل تقریبی ۴۸.۵ میلیارد تومان) و جذب ۶۱۵.۷۴۳ نفر بیننده به پایان رسید. این آمار نشان از تداوم رونق در صنعت سینمای کشور دارد.
بدون شک نقطه اوج این هفته، فروش خوب فیلم «کجپیله» به کارگردانی هاتف علیمردانی بود. این فیلم با فروش ۱۴۰.۳۱۰، ۴۱۸.۷۲۹ ریال (معادل ۱۴ میلیارد تومان) نه تنها بر صدر جدول پرفروشهای هفته تکیه زد، بلکه به تنهایی نزدیک به ۳۰ درصد از کل فروش گیشه را به خود اختصاص داد.
در حالی که فاصله «کجپیله» با سایر رقبا قابل توجه بود، رقابتی نزدیک برای تصاحب جایگاه دوم در جریان بود. فیلم کمدی «قسطنطنیه» با فروش ۹۱.۰۰۲، ۵۳۶.۱۰۸ ریال (۹.۱ میلیارد تومان) موفق شد در این میدان از انیمیشن پرطرفدار «یوز» پیشی بگیرد. انیمیشن «یوز» نیز با ثبت رقم قابل احترام ۸۳.۰۷۷، ۸۸۲.۶۵۸ ریال (۸.۳ میلیارد تومان)، حضوری پررنگ و موفق را در گیشه تجربه کرد و نشان داد انیمیشنهای ایرانی ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب دارند.
فیلم کمدی «مرد عینکی» با فروش ۵۲.۳۳۲، ۵۸۷.۰۱۶ ریال (۵.۲ میلیارد تومان) در جایگاه چهارم قرار گرفت و اثبات کرد که کمدی همچنان یکی از پرمخاطبترین ژانرهای سینمای ایران است. فیلم «مجنون» نیز با اختلافی نسبی و با فروش ۲۵.۳۷۴، ۱۱۳.۰۶۹ ریال (۲.۵ میلیارد تومان) در رده پنجم جدول ایستاد.
نکته جالب توجه در آمار این هفته، تداوم حضور و فروش فیلمهایی است که چند هفته از اکرانشان میگذرد. آثاری مانند «ناتوردشت»، «زن و بچه»، «ناجورها» و «لاکپشت» هرکدام با فروشی بین ۱۶ تا ۱۹ میلیارد ریال، نشان دادند که همچنان در کانون توجه بخشی از مخاطبان سینما قرار دارند و به پر شدن سالنها کمک میکنند.
در مجموع، آمار هفته گذشته را میتوان نمادی از سلامت و پویایی نسبی گیشه سینمای ایران دانست. موفقیت چشمگیر «کجپیله» نیز حکایت از ساخت اثری دارد که توانسته است به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند. به نظر میرسد با تداوم این روند، شاهد فصل پرباری برای سینمای کشور در پاییز باشیم.
انتهای پیام/